אל"ם יניב בארוט נכנס לתפקידו כמח"ט כפיר

20.08.23
מערכת את"צ

אל"ם יניב בארוט, נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "כפיר" (900), במקומו של אל"ם שרון אלטיט, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, ובקרוב יצא ללימודים.

טקס החילופים נערך הערב (ראשון) במחנה מכבים, בראשות מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד עוצבת "הבזק" (99), תא"ל ברק חירם, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"לוחמים ומפקדים יקרים, בימים אלו החטיבה במשימת הגנה בגבול הלבנון ובאיו"ש", אמר מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, "דווקא בתקופה זו בה האתגרים מבית ומחוץ גדולים - הבחירה של כל אחד ואחד מכם לעזוב את חיי הנוחות ולשלם מחיר אישי עבור ביטחון המדינה, היא בחירה ראויה ומעוררת הערכה".

"המפגש של ישראלים מכל הסוגים והגוונים כאן בשורות החטיבה, לשירות משמעותי תובעני ומסוכן - הוא ההוכחה הטובה ביותר, שאתם והמשפחות שלכם, כמו רוב החברה הישראלית, עודכם מאמינים, חולמים ומגשימים את הרעיון הציוני המשותף שנקרא מדינת ישראל. גאה בכם ומאמין בכם".

"אני עומד כאן לפניכם, אחרי עשרים ושש שנים, בפעם האחרונה כחייל בחטיבת כפיר", פתח בנאומו מח"ט כפיר היוצא, אל"ם שרון אלטיט, "מהיותי חייל בגדוד 94 ועד למפקדה, בפעם האחרונה – עונד לכתפי את תג החטיבה. אומר תודה לחטיבה שעיצבה אותי לאדם ולמפקד שאני היום, לכל מפקדיי במשך השנים ויותר מכולם – לכל חיילי".

"חטיבת כפיר היא סיפור מופלא", ציין אל"ם אלטיט, "חטיבה שחצבה את דרכה, לעתים כנגד מכשולים מורכבים, להיות חטיבה כשירה ומוכנה למלחמה. אנשי החטיבה, לכבוד היה לי לשרת לצדכם. המשיכו לתת את כל כולכם, המשיכו להכין את הכוחות באימונים מפרכים. עשו זאת במקצועיות, באחריות ובאהבת אנשים. לוחמי החטיבה, אני מצדיע לכם על סיכון החיים היום-יומי ועל ההקרבה הלא נורמלית. אתם הייתם מצוינים וכך גם תמשיכו להיות בעתיד. אנחנו ראש לאריות".

"חטיבת כפיר - זו תקופה מאתגרת. אנחנו נדרשים לחדות מבצעית ומוכנות לכל תרחיש", הצהיר מח"ט כפיר, אל"ם יניב בארוט, "ננצח בכל מפגש, ננצח ונישאר בני אדם, נהיה מוכנים תמיד. בדיוק לפני שבוע התגייסו לחטיבה מעל כ-400 נערים צעירים. נחישותם הלא מובנת מאליה, לתרום במלוא הכוח ולהגן בתורם על המפעל הציוני, העם והמולדת, חוצה מגזרים, יישובים וסטראוטיפים. דור העתיד מתייצב חדור מוטיבציה ואני גאה לומר - יש על מי לסמוך".

"במרחק לא רב מהמקום בו אנו עומדים", המשיך המח"ט, אל"ם בארוט, "הוביל יהודה המכבי את לוחמיו החשמונאים לקרב השלישי בסדרת קרבות המרד - קרב אמאוס. תוך מימוש תחבולה טקטית, מנהיגות קרבית, משמעת וכשירות לחימה מרשימה, תקפו כוחות המורדים היהודים את האויב בעורפו והובילו לניצחון מזהיר בעל משמעויות רבות".

"לוחמי כפיר", הוסיף המח"ט הטרי, "הרשו לי להיעזר בתשובותו של טשרניחובסקי: "אנחנו המכבי". על כתפנו מונחים לא רק נטל ההגנה וההתקפה, על כתפנו גם ערכים, אחדות ואהבת הארץ. אנחנו פניה של ארץ ישראל, על כל גווניה ומחוזותיה, יחד עלינו להוכיח, כתף אל כתף, את חוזקו של עמנו ואת חוזקה של מדינתנו, כי כוחנו באחדותנו. חטיבת כפיר - לקחתי פיקוד".

לקורות חייהם של המפקדים לחצו כאן.