מי הם האדומים שהדהימו את כולם ב-13 דקות?

מריצה עם אלונקה, דרך גלגול צמיג של 12 ק"ג ועד דחיפת ג'יפ - כך נראתה תחרות 'צנחן הפלדה' השנתית של חטיבת הצנחנים. מיטב הלוחמים התחרו על התואר הנחשק, אך רק זוג אחד הגיע לראש הפודיום. אז מי סיים את היום הכי 'אדום'? כל התוצאות

04.12.22
מיה צדוק, מערכת את"צ

אם במקרה הסתובבתם בפארק הלאומי ברמת גן בשבוע האחרון, סביר להניח שפגשתם במאות צנחנים לבושים בחולצות דרייפיט לבנות ועם רעל בעיניים. הסיבה - תחרות 'צנחן הפלדה' המסורתית.

השנה החליטו בחטיבה האדומה לקיים את האירוע השנתי במתכונת מעט שונה - במקום מקצים אישיים, התחרו זוגות מכל גדודי החטיבה באתגר אינטנסיבי אחד.

מגדוד 101, דרך 202, 890, סיירת צנחנים ועד הבא"ח - כל אחד מחמשת הזוגות תפס את המקום שלו בעמדה והתכונן לשריקת הפתיחה. כל אחד מהמשתתפים עטה וסט כבד ועמד בפני מסלול של 300 מטרים לכיוון, כשבכל סיבוב עליו להתמודד עם אתגר שונה.

- ריצה במסלול של 2 משוכות וקובייה
- ריצה עם קיטבג במשקל 40 ק"ג על הגב הלוך ושוב
- ריצה עם טראפ-בר עד הגדר
- גלגול צמיג עד הסוף
- סחיבת אלונקה של 100 ק"ג הלוך ושוב
- דחיפת ג'יפ עד הגדר

מזיעים וחדורי מטרה, עברו הלוחמים ממקצה למקצה, כשהזוג שהשלים את המסלול ראשון זכה בתואר 'צנחן הפלדה'. ואלה התוצאות:

מקום 1 - נציגי בא"ח צנחנים: רשאל בוזונוב ועדי הרשקוביץ, שסיימו את כלל האתגרים ב-13 דקות.
מקום 2 - נציגי סיירת צנחנים
מקום 3 - נציגי גדוד 101
מקום 4 - נציגי גדוד 890
מקום 5 - נציגי גדוד 202

בנוסף למקצה 'צנחן הפלדה', נערכו ריצה בת 10 קילומטרים לכלל החטיבה, ומקצה תחרותי של חמישה קילומטרים - בו זכו נציגי גדוד 890 - יוסף בלטה, הלל פרידמן, מסרט ביטאו, חנוך לוטה ואביחיל ראובן, שעשו זאת בזמן ממוצע של 17 דקות ו-16 שניות.

התחרות התקיימה חודש אחרי סדרת האליפויות בצה"ל, בה רשמו האדומים הישגים מרשימים: מקום ראשון במקצה הכושר לחטיבות החי"ר, מקום ראשון במקצה 'בא"חים חי"ר', ו"אלוף האלופים" בתחרות הירי.