הלוחם מ-202 שעשה את הבלתי ייאמן ב-5:02

בסיומה של ריצת לילה חטיבתית ברחבי תל אביב ומקצה ייחודי של הנפת גלגלי טרקטור וסחיבת שקי חול - פורסמו המנצחים הגדולים בתחרויות "צנחני הברזל" ו"צנחן הפלדה". רשימת הזוכים המלאה

24.05.22
ינון שלום יתח, מערכת את"צ

אמש, בסמוך לשעה 12 בלילה, הגיעו לסיומם שניים מהמרתונים הקשים ביותר בחטיבת הצנחנים - "צנחן הברזל" ו"צנחן הפלדה". החטיבה האדומה ידועה במסורות ארוכות השנים שלה - אבל דווקא הפעם נראה שאנשיה מנסים להכניס משהו חדש לגמרי.

מוקדם יותר החודש, יצאו לדרך שלושת המקצים של המירוץ החטיבתי "צנחן הברזל", שנועד לקבוע איזה מפקד, קצין וחייל, יצליחו לעמוד במסלול של כ-3,800 מטרים ובפרמטרים נוקשים במיוחד:

צילום: אלון בסקינד

- ביצוע מלא של כלל המכשולים במבחן "בוחן מסלול".
- ריצה לצידו השני של הבסיס ומשם ל"ציר הגיבושים" (ציר מוכר ונפוץ באימונים ובתחרויות), תוך נשיאת שק חול, במשקל 10 קילו, בעלייה.
- ביצוע טיפול חוסם עורקים.
- ריצה למטווחים וסחיבת פצוע (100 מטר).
- קרב מגע ואימון מכות שק.
- מטווח ירי סופי.

צילום: אלון בסקינד

במשך קרוב לשלושה שבועות, שמרו קציני האימון הגופני את התוצאות בסוד, בשל אירוע שיא נוסף של החטיבה: ה-"NIGHT RUN", ריצה לילית ברחבי תל אביב, שבסיומה הוכרזו המנצחים:

מפק"ץ זוכה: מתן כהן, גדוד 890
מפקד זוכה: שהם נבון, גדוד 890
לוחם זוכה: ישראל ללום, גדוד 202

צילום: אלון בסקינד

לאחר מכן, הגיע החלק המשמעותי באמת - חוץ מ"צנחן הברזל", החליטו במחלקת הכושר הגופני לבחור גם את "צנחן הפלדה", שהיה צריך לעבור בהצלחה מקצים אנאירוביים מסובכים (לפי הסדר):

- ריצת ספרינט
- העברת 5 שקי חול (30 מטר)
- הפיכת צמיג (30 מטר)
- החזרת 5 שקי חול (30 מטר)
- "הליכת איכר" (60 מטר)
- ריצת ספרינט

צילום: אלון בסקינד

מבין עשרות המתמודדים שהעמידו הגדודים, אחד הצליח לגבור על כולם ולזכות בתוצאה הטובה ביותר: סגן עמית אוריאלי, לוחם בגדוד 202, שצלח את המקצים בזמן שיא של 5:02.

"אין יותר מרגש מלראות את כל החטיבה סביבך, את החיילים והמפקדים מעודדים אותך ברגעים האלה", משתף סגן אוריאלי, "הידיעה שביצעת משימה בקצב שיא ונתת קצת מעבר למה שנדרש מאוד מספקת. הטיפ שלי: תמיד תשאפו ליותר".

צילום: אלון בסקינד

"זו הפעם הראשונה שאנחנו מקיימים את תחרות ׳צנחן הברזל׳ - ואנחנו רואים בה משמעות עצומה", התגאה קצין החטיבה האחראי על האימון הגופני, סרן משה שטיבי, "מלבד הכושר הגופני שחשוב לנו לשמר, הן קיימות כדי לחזק את הרוח והאווירה הייחודית של חטיבת הצנחנים".