מפקדי הצנחנים מסכמים תעסוקה מבצעית באיו"ש

ביקשנו מארבעה מפקדים בחטיבת הצנחנים לסכם לנו את התקופה האחרונה בה תפסו קו בגזרת יהודה ושומרון

16.03.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

סרן שלמה פרחי, מ"פ בגדוד 890:

״בחצי השנה האחרונה עבר גדוד 890 תעסוקה מבצעית מאתגרת ואינטנסיבית בגזרת העיר חברון, במהלכה ביצע ללא הרף מעצרים, סריקות לאיתור אמצעי לחימה, שמירות וסיורים על מנת להבטיח את ביטחון הגזרה ושמירה על התושבים הגזרת קרית ארבע וחברון. במסגרת הפעילויות תפס הגדוד את בית המלאכה הגדול ביותר לייצור נשק שנתפס ביהודה ושומרון, באזור התעשייה של העיר חברון, פעלנו כנגד אחזקת האמל״ח וכנגד ההסתה במרחב. אנו שמחים על תקופה משמעותית ומחכים להתחיל את האימון!".

רס"ן נועם מיכאל, מ"פ בגדס"ר צנחנים:

"מאז חודש אוקטובר גדס"ר צנחנים מבצעת תעסוקה מבצעית בגזרת החטיבה המרחבית ״מנשה״. זו הייתה תקופה מאתגרת ומשמעותית. כמו כן, עשינו פעילויות ליליות רבות של מעצרים וחיפושי אמל״ח כדי להילחם בטרור, תוך שילוב זרועות משמעותי ואיכותי עם שאר גופי הביטחון. המטרה שעמדה לנגד עינינו לאורך כל התקופה היא הגנה מיטבית על היישובים ושמירה על השקט בגזרה, ואני שמח שביצענו את המשימה". 

סא"ל רועי צוויג, מג"ד 202: 

"גדוד 202 מסיים תעסוקה מבצעית אינטנסיבית ומשמעותית בגזרת חטמ"ר בנימין, במהלכה ביצע מעצרים, סריקות לאיתור אמצעי לחימה, מציאת כספים למימון פעולות טרור והסתה ושמירה על הצירים על מנת להבטיח את ביטחון הגזרה ושמירה על תושביה. במסגרת הפעילויות ביצע הגדוד מספר רב של מעצרים, מבצעים חטיבתיים וגדודיים לסיכול פעולות טרור, נסיונות פיגוע ואיתור אמצעי לחימה שונים. זו הייתה תקופה משמעותית ומאתגרת, וכעת אנו מעבירים את השרביט לגדוד 13, שיכנס לכאן בשבוע הקרוב. אנו מאחלים להם הרבה הצלחה".

סרן יוחאי הורביץ, מ"פ בגדוד 101:

"בתקופה זו, בת כמעט חצי שנה, החיילים רכשו המון בעיני. גזרתו של החטיבה המרחבית שומרון מאתגרת מבחינת פעילויות מבצעיות. חיילי הפלוגה לקחו חלק מדי לילה במעצרים, תפיסות אמל״ח וסגירת מחרטות נשק. אני שמח לומר שהחיילים עמדו בפעילויות המבצעיות בצורה יוצאת דופן, לצד שיתוף הפעולה עם כלל גורמי הביטחון והחטיבה".