"הבנו שהדבר הכי חשוב הוא להמשיך קדימה - בשביל בר"

לפני 4 חודשים איבדו לוחמי סיירת נח"ל את הסמג"ד שלהם, רס"ן בר פלח ז"ל, במהלך היתקלות עם מחבלים. בשבוע שעבר, במקביל להריסת בתי המפגעים, הם התחילו תרגיל יחידתי שדימה תרחישי לחימה בגזרה הצפונית, וסגרו מעגל אחרון -לקראת לבנת האימון הקרובה

12.01.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

הם הגיעו לבסיס ישר מההלוויה, החליפו במהירות ממדי א' לב', עלו על הרכבים הממוגנים - ומיד לשטח. לוחמי סיירת נח"ל יצאו למשימה קרובה לליבם במיוחד: מיפוי בתי המחבלים שהרגו את המפקד האהוב שלהם - רס"ן בר פלח ז"ל.

"אנחנו נבחרנו למשימה, וזאת הייתה הזדמנות חשובה - כל היחידה הרגישה מגובשת וחדורת מטרה כמו שלא ראיתי מעולם", מתגאה סא"ל יהונתן צור, או בכינויו ״ברנש״, מפקד הסיירת, "במהלך הפעילות עצרנו גם שני סייענים לפיגוע, ותפסנו שני כלי נשק. המהירות שבה עברנו בין תחושת אבל לבין ביצוע המשימה הייתה עוצמתית ואני יודע שכולנו ניקח את היום הזה איתנו להמשך".

צילום: רועי צ'אפל

 

הריסת הבתים התבצעה בשבוע שעבר, באופן מקרי, אך סמלי ביותר, יחד עם יריית הפתיחה של תרגיל הסיירת ברמת הגולן ולבנת האימון החדשה. מיום ראשון עד חמישי תרגלו לוחמי החטיבה כולה ללא הפסקה, כדי שיהיו מוכנים לכל תרחיש שעשוי לפגוש אותם בגזרה הצפונית.

"רצינו להיות גם בהריסת בתי המחבלים", מספר סא"ל צור, "אבל הבנו שבשביל לשרת את רס"ן פלח ז"ל, הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולים לעשות הוא להמשיך קדימה ולהתאמן במלוא המרץ. כך נהיה הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. העובדה שזה קרה באותו הזמן נתנה לנו עוד כוח להמשיך בתחושת משמעות".

התרגיל החל ברמת הגולן, משם התקדם ליעדים שונים ונערך במתכונת "מתגלגלת", כלומר, הם התאמנו על תרחיש מתפתח שכולל בתוכו שלל איומים בגזרה: נסיון חדירה לגבולות ישראל, תרגילים רטובים ושימוש בנגמ"ש מסוג 'איתן' שנחנך בחטיבה, הם רק חלק מהאירועים שליוו את השבוע הזה.

"אני חושב שהמשפט שמאפיין את הסיירת שלנו לאורך כל הדרך הוא "בהשקט ובבטחה תהיה גבורתכם"", מסכם מפקד הסיירת, "אנחנו באים לעשות את העבודה הכי טוב שיש. גם כשקשה, מתי שצריך, לא בשביל מדליה או גאווה - אלא כי צריך אותנו".