המ"פ שהפך עולמות כדי לאחד את לוחם הסיירת עם אביו

לפני כשנתיים, נקלע אביו של רב"ט נתנאל קאסיי למלחמת האזרחים באתיופיה, ובמשך חודשים ארוכים לא ידעה משפחתו אם הוא חי או מת. בינתיים, התגייס נתנאל לסיירת הנח"ל, אבל הוא לא האמין שהמ"פ שלו, הוא זה שיצליח להשיב את אביו ארצה

07.03.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

תהליך הגיוס של רב"ט נתנאל קאסיי לא היה פשוט כלל: כשהגיע לצו הראשון קיבל מיד פטור משירות בעקבות תיקים במשטרה. אבל, היה לו חלום - להיות לוחם ביחידה מובחרת, והוא לא עמד לוותר עליו. 

אחרי מאמצים רבים הצליח להתגייס והתקבל לסיירת הנח"ל. על הדרך רצופת הקשיים שעבר, גילה המ"פ שלו, סרן ניר פולק, באחת השיחות הראשונות שלהם בתחילת הכשרתו. באותו הזמן, סרן פולק התוודע לקושי נוסף: את המסע כולו, נאלץ רב"ט קאסיי לעבור בלי אביו.

הוא ומשפחתו עלו לארץ מאתיופיה לפני כארבע שנים, ושנתיים לאחר מכן טסו הוריו חזרה לבקר את קרוביהם. בעוד שאימו הצליחה לחזור לישראל, אביו נקלע למלחמת האזרחים בחבל תיגראי. מאז - משפחת קאסיי לא שמעה ממנו. "הם לא ידעו מה עלה בגורלו", מספר המ"פ, "אפילו לא היה אפשר לדעת אם הוא חי או מת". 

רב"ט קאסיי משחזר בכאב את התקופה הזו של חוסר הוודאות: "שמעתי שמתחילה מלחמה וחשבתי שהוא יתקשר. קיוויתי שזה יקרה היום, בעוד שבוע, או בעוד חודש... אבל הוא לא יצר קשר, וככה עברו להן שנתיים". 

כשסרן פולק שמע על המצב המורכב, הוא ידע דבר אחד: הוא יעשה את כל שביכולתו כדי שתקליט, אביו של רב"ט קאסיי, יתאחד עם משפחתו. "לא ידעתי אם אני אצליח - אבל הבטחתי לו בנחישות לנסות הכול", הוא משתף, "רציתי שבסוף ההכשרה הזו אבא שלו יעניק לו את הכומתה".

וכך התחילו להם שני מסעות ארוכים ומאתגרים. המסע של רב"ט קאסיי, שעבר טירונות והכשרת לוחם ולא נתן לשום קושי לעצור בעדו; והמסע של סרן פולק, שלאורך ההכשרה עשה מאמצים למציאת תקליט, ולקידום החזרתו ארצה. 

כשבוע לפני סיום ההכשרה - קרה דבר ששינה את כל התמונה. רב"ט קאסיי חזר הביתה מהצבא, ושמע את אימו מדברת בטלפון באמהרית. כשהיא הושיטה לו את השפופרת, הוא נדהם לגלות שמצידו השני של הקו נמצא אביו. לאחר שנתיים שלא דיברו, סוף סוף הגיע הרגע שכל כך חיכה לו. 

"נתנאל סיפר לי על מה שקרה במהלך סוף השבוע, וידעתי שעכשיו זה רגע האמת", אומר סרן פולק, "אנחנו יודעים איפה אבא שלו נמצא, וצריכים לקפוץ על ההזדמנות הזו - כי זה עכשיו או לעולם לא". הוא הגיע לוועדה בה אישרו את כל הסעיפים הנדרשים, ויחד עם קצינת הת"ש הם עשו זאת. התקציב אושר, ויום לאחר מכן - אביו של רב"ט קאסיי כבר היה על הטיסה לישראל.

אלו היו שנתיים מורכבות ומאתגרות, שהסתיימו בחיבוק ענק בנתב"ג. "זה היה כל כך מרגש לראות את זה בתור מ"פ, ועוד יותר - בתור אבא", מספר סרן פולק בהתרגשות ובעיניים נוצצות, "ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות: לגרום למשפחה להתאחד שוב". 

בשבוע לאחר מכן, יצא רב"ט קאסיי למסע הכומתה שלו, ובסופו - הגיעה הפתעה נוספת. בסגירת מעגל מרגשת, ובדיוק כמו שהבטיח לו המ"פ, נכנס אביו לרחבת הטקס והעניק לו את הכומתה של סרן פולק. עכשיו, עם משפחה מאוחדת, נותר לרב"ט קאסיי רק להצטרף גם למשפחה הירוקה.