דף מפקד מרום לחטיבת המרום

06.10.22
מערכת את״צ

מפקדים וחיילים יקרים,
בימים אלו אני נכנס לפקד על חטיבת המרום, המקום בו גדלתי כחייל, לחמתי כלוחם ופיקדתי כמפקד מיומי הראשון בצבא, זכות גדולה עבורי לפקד על המקום בו גדלתי והתעצבתי כאדם וכמפקד. נרגש לפקד על מקום שהוא כמו בית עבורי ביותר ממחצית שנותיי ואף להיות הראשון בתפקיד מפקד החטיבה שגדל במרום - אין זו עוד "אבן דרך" עבורי אלא גולת כותרת בחיי.
מקומה המכובד של החטיבה הינו בזכות עמלם של אנשי החטיבה ומפקדיה בעבר. עם כניסתי לתפקיד, בכוונתי תחילה לשמר, לקבע ולהנות מפרי עשייתם של קודמיי, אבל גם להיערך לבאות. אט אט ננסה יחד להשתפר ולקדם את החטיבה תוך תהליך למידה סדור ואיכותי בתקופה הקרובה.
לחטיבת המרום השפעה מרחיקת לכת על צה"ל כולו ועל היבשה בפרט ולנו הזכות להיות חלק מעשייה מעניינת ומשפיעה זו. לכולנו הזכות לקום כל בוקר ולעסוק במקצוע ייחודי, מיוחד רק לנו, שאנחנו כל כך אוהבים וגאים. זכות הטומנת בחובה - עשייה בהצטיינות! זו זכות אדירה אך מחויבות גבוהה. אנו נדרשים להצטיין במקצוע עליו אנו אמונים ולספק את התוצאות הגבוהות ביותר, בכל זמן ולאורך זמן.
מניסיוני, יתרונה היחסי של החטיבה מושתת על שלושה יסודות מרכזיים אשר קיימים במורשת החטיבה לדורות ומשלימים זה את זה - נורמות וסטנדרטים גבוהים במיוחד, למידה מתמדת ו"התנפלות" על כל משימה.
נורמות וסטנדרטים מבטאים את היותנו יחידות בעלות מקצוע ייחודי בצה"ל העוסקות במקצועות מסוכנים המחייבים סטנדרט גבוה במיוחד ומהוות דוגמא ומופת בביצוע איכותי.
למידה מתמדת מבטאת את הצניעות והרצון להשתפר ולהצטיין כל הזמן, בעוד שאין מי שיודע טוב מאיתנו את המקצוע בו אנו עוסקים. היו צנועים ותמיד תחפשו איך להיות טובים יותר - בהצטיינות.
"התנפלות" על כל משימה מבטאת סוג של חתירה למגע לניצחון והיכולת למצוא "פתרונות מבצעיים" באחד מיכולותינו או בשילוב מספר יכולות יחד. המשיכו לחתור למגע, לא להסס ולנצח.
בחרתי להדגיש שלושה דברים שארצה שתטמיעו ממחר בבוקר
הון אנושי - אני דורש מכולכם לזכור - אתם הכי טובים שיש! כולכם נבחרתם בקפידה, ואתם, כולכם מקור הכוח שלנו! טפחו את האנשים שלנו, את פקודיכם, את חבריכם לחדר, לפעילות או להכשרה, תגרמו לטובים להישאר ועשו הכל בכדי להחזיר את אנשינו הביתה בשלום, בפעילות המבצעית ובטח באימונים וההכשרות.
היו מקצוענים! כל דבר שאתם עושים עשו במקצועיות, על פי הספרים, התורות והטכניקות, הכירו אותם היטב ועבדו על פיהם בלבד. חפשו שיתופי פעולה בתוך המרום ומחוצה לו, אלו יביאו אותנו להיות חזקים יותר וטובים יותר בכל תחום שתבחרו. וחפשו תמיד את המקומות בהם אתם חזקים יותר וחזקים פחות בכדי להשתפר.
שגרה - ניצחון בפעילות המבצעית והכשרה מיטבית ללוחמים יגיע רק אם נהיה מצוינים בשגרה. במסדר הבוקר, בקוד הלבוש, בנראות המשרדים, באיכות המסדרים, במזון, בחדר ובמזרון שיש לחייל - אל תקלו ראש בדברים אלו, כי הם אלה שיביאו אותנו לניצחון בקרב ולהכשרה איכותית בבתי הספר.
סומך עליכם, גאה לחזור להיות שייך לסמל ולמורשת וכאן להצעיד אתכם גבוה ככל שניתן.
שלכם,
אל״ם, גיל אליה
מפקד מרום