כך נראה תרי"ח מוסק של 24 שעות. צפו

מאיסוף מידע על האויב במשך 7 שעות, דרך לחימה בשטח בנוי שמדמה כפר לבנוני ועד פינוי ושינוע כוחות מעומק האויב. קבלו הצצה מיוחדת לתרגיל היחידתי של סיירת גולני

11.09.22
מיה צדוק, יובל איטליאנו, עדי כהן ורועי גנון, מערכת את"צ

לילה יורד על רמת הגולן, אבל עבור עשרות לוחמי הסיירת החומה - היום רק התחיל. הם ירדו מקו באיו"ש ועברו לאימון אינטנסיבי בשטח אש 100 המיתולוגי שברמה. בעיצומה של לבנת האימון, הם קיימו תרגיל יחידתי בן 24 שעות שמטרתו לתרגל לחימה במתווה צפוני.

אחרי תדריך מפורט, הם החלו בנסיעה מבצעית שקטה על האמרים, פרקו את הציוד והגיעו למספר נקודות תצפית על עמדות אויב. במקרה הזה - עמדות של ארגון הטרור חיזבאללה.

למרות תנאי הערפל הקשים, הם העלו רחפנים לאוויר ובמשך שבע שעות, ביצעו איסוף מידע ממושך שמטרתו ללמוד על האויב מולו יילחמו בשלב הבא של התרגיל - בלש"ביית 'אל פוראן'.

הלש"בייה מדמה את הלחימה בלבנון ואת המורכבות של המתאר הצפוני. היא מורכבת ממבנים שהועתקו מכפרי מגורים בשטח האויב, והתרגולת שם נעשית בשביל להתכונן ליום פקודה בצורה המדויקת ביותר.

הלוחמים חיפו, ירו, והתמודדו עם אירוע רב-נפגעים, כאשר מקיפים אותם פעילי אויב. המטרה הייתה להשתלט על הכפר, ולנטרל יעדים אסטרטגיים.

בסופן של 24 השעות, הלוחמים וההאמרים הועלו על שני מסוקים ומטוס - ודימו חזרה מלחימה בעומק לשטחי ישראל. בתום טיסה מעל רמת הגולן והכנרת - לוחמי הסיירת נחתו והתרי"ח נחתם בהצלחה.