מג"די העבר של גדוד 605 עולים לחרמון

גדוד 605 של חטיבה 188 מציין 50 שנים מאז הקמתו, ולכבוד חגיגת היובל התכנסו מפקדי הגדוד מכל הזמנים למפגש מיוחד בגזרת החרמון, שם הגדוד נמצא כיום בתעסוקה מבצעית

07.03.17
מערכת אתר צה"ל

גדוד 605, גדוד ההנדסה של חטיבה 188, מציין 50 שנים מאז הקמתו. הגדוד הוקם לאחר מלחמת ששת הימים כשאחת המסקנות אחריה הייתה שיש צורך בהקמת יחידה צבאית מיוחדת שתצלח את תעלת סואץ. שמו של גדוד 605 הוא גדוד ״המח״ץ״  - ראשי תיבות של הבקעה, מיקוש, חבלה, וצליחה. בשנים שעברו גדוד 605 הפך לגדוד ותיק ומיומן, בעל מורשת וייחודיות. הוא גדוד מקצועי שלקח חלק בלתי נפרד ממשימת ההגנה בכל מערכות ישראל מאז הקמתו, ונחל בהן הישגים מבצעיים וחשובים רבים.

ביום שני האחרון, התכנסו מפקדי הגדוד מאז הקמתו ליום מרגש ומיוחד בגזרת החרמון. במסגרת היום שוחחו מפקדי העבר, ביניהם מי שמכהנים כראש אכ"א וכקצין ההנדסה הראשי, על חוויותיהם מהגדוד בתקופת השירות בו. כמו כן הם פגשו את לוחמי הגדוד כיום, שהציגו בפניהם תצוגת תכלית על יכולות הגדוד והמוכנות שלו. 



יותר מהכל, הוצפו מפקדי העבר בנוסטלגיה אשר החזירה אותם לימים ההם. השנים הביאו איתן שינויים - אנשים חדשים, חידושים טכנולוגיים, השתנות באופן הפעילויות והלחימה. אמנם כל אחד ממפקדי העבר עסק במקצוע שונה מהאחר, אך המכנה המשותף של כולם הוא גדול ומלווה בהמון גאווה. כל מפקד הביא אתו, ממורשתו האישית, סיפורים מתקופה אחרת - שהיא גם מורשתו של הגדוד.