תוכנית העילית לפיקוד קרבי יוצאת לדרך

29.03.23
מערכת את"צ

המועמדים הסופיים למחזור הראשון של תוכנית 'ארז' עושים את צעדיהם הראשונים בבסיס הטירונים של גולני, שם יעברו את שלבי המיון האחרונים לפני שיזכו בכרטיס הכניסה הנחשק לתוכנית וירשמו בדפי היסטוריה כחניכי המחזור הראשון של התוכנית היוקרתית החדשה להכשרת מפקדים של זרוע היבשה.

ההתרגשות לצד המתח מורגשים באוויר. כמה עשרות מועמדים לתוכנית, שכבר צלחו את כל השלבים במודל הסיירות ובינהם יום שדה וגיבוש מטכ"לי, מתמודדים כעת מול אתגר שונה לחלוטין. הפעם לא מדובר בעוד גיבוש פיזי אלא דווקא במבחנים שדורשים הפגנת יכולות מנטאליות, קוגנטיביות, בין אישיות וחברתיות גבוהות.

במשך שלושה ימים ולילות הם מתמודדים עם מצבים לא מוכרים וסימולציות - אישיות וצוותיות, שמצריכה מכל אחד ואחד מהם לחדד את כל החושים. בכל רגע עשויה לצוץ הפתעה חדשה והתמודדות עם אתגרים שמחייבים אותם לחדות מחשבה, קבלת החלטות בקור רוח, יכולת אילתור והנעה של חברי הקבוצה. אלו בדיוק סוג האתגרים שעמם יצטרכו להתמודד כאשר יסיימו את מסלול ההכשרה המפרך ויתמנו למפקדי המחלקות ובהמשך למפקדי הפלוגות (מ"פ) הראשונים מטעם התוכנית.

ההחלטה להעדיף את השירות בתוכנית 'ארז' הייתה טבעית, כמעט מתבקשת, מאחר שהם רואים בה את הדרך הטובה ביותר להגשים את עצמם בשירות הצבאי ולממש את הרוח, הערכים ותחושת השליחות.
"אנחנו מחפשים אנשים שיבואו לתוכנית מבחירה אמתית, חופשית ואותנטית".

מרבית המועמדים שהגיעו לשלב הנוכחי ויתרו על שירות כלוחם באחת מהיחידות המיוחדות של צה״ל ובחרו להיות מפקדים, לקחת פיקוד ולהוביל או כפי שהם מגלגלים על לשונם את סיסמת התוכנית "להיות צעד אחד לפני כולם".

חלק מהמעומדים ציינו שבמסגרת ההחלטה הם נעזרים גם בהוריהם ואלו על פי רוב מעודדים אותם לבחור בתוכנית ׳ארז׳, שתיתן להם מטען משמעותי לחיים - תואר ראשון, נסיון
פיקודי וניהולי וחוויה יחודית.

-אל"ם (מיל') עידן גלילי, סגן ראש תוכנית ארז