מפקד חדש לבסיס חיל האוויר "תל-נוף"

06.08.23
מערכת את"צ

תא"ל אריאל דיין נכנס לתפקיד מפקד בסיס חה"א "תל נוף" (בח"א 8), במקומו של תא"ל דרור לוי, שכיהן בתפקיד בשנה האחרונה ועתיד להיכנס לתפקידו כראש חטיבת התכנון.

טקס החילופים נערך הערב (ראשון) בבסיס חה"א "תל נוף", בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ובהשתתפות מפקדי וחיילי החיל, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אומץ לב, מנהיגות, ורוח שליחות. אלו הם המאפיינים של בסיס תל נוף. אלו הם קווי המתאר של חיל האוויר כולו", אמר אלוף בר, "מכאן גם יצאו זוג מסוקי היסעור בחילוץ ההירואי של סיירת מטכ"ל באוגוסט 2006".

"'תן לי תמונת מצב' ביקש ברשת הַקֶשֶר, הטייס דני שיפנבאור את עמנואל מורנו, זכרונם לברכה", סיפר אלוף בר, "'מה שהכי חשוב לי זה המיקום – וחמש דקות אני נמצא אצלך. כשתהיה מוכן, אני בא לקחת אותך'". אמר לו דני".

"ככה פשוט, ככה ישיר, ככה ביחד. אחד בשביל כולם וכולם בשביל האחד. כתף אל כתף במשימה, למען מטרה אחת: שמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ועל שלום אזרחיה".

"אומץ לב. מנהיגות. שותפות ושילוביות בין כל זרועותיו של צה"ל. כך היה תמיד וכך גם יהיה", המשיך מפקד חיל האוויר.

"אני יודע כמה כואב הפער בין מה שנאמר עלינו, לובשי המדים בימים אלו לבין מי שאנחנו באמת. אני מבקש מכם, מכובדיי, להסתכל סביב על כל מי שנמצא כאן היום".

"זאת היא המציאות האמיתית", הוא הדגיש, "בל נשכח שמרבית העם מוקיר את פועלנו ומכיר לנו תודה. בל נשכח שהדרך ברורה לנו וגם צדקתה. כולנו פועלים בימים אילו ללא ליאות לשוחח, להקשיב, לשמר את הלכידות הגדולה והמיוחדת של החיל שהיתה ושתהיה".

"אני מביא עימי היום גם את ההכרה העמוקה והאמיתית ממפקדי צהל על זרועותיו השונות על שותפות הגורל והצעידה כתף לכתף במסע הביטחון", הדגיש אלוף בר, "אני מצדיע לכל משרתי החיל המופלא שלנו בסדיר ובמילואים ולבני המשפחות ואומר - אנחנו עושים את הנכון, הצודק, הראוי".

"אנחנו פועלים על פי מצפן ערכי, שמושרש ב'די אן איי' של חיל האוויר מיום הקמתו", הוא סיכם, "נמשיך להגן על מדינת ישראל - מהאוויר ומהקרקע - ברוח השליחות שמלווה אותנו תמיד, במקצועיות וללא פשרות, תוך התעלמות מרוחות צד רעות שנועדו לקעקע בנו בחוסר אחריות משווע".

"מסיים אני היום בגאווה גדולה והתרגשות את הפיקוד על בסיס תל נוף, אשר בעוד כשבוע יציין 75 שנים להיווסדו", סיפר תא"ל דרור לוי, "בסיס בעל מורשת ארוכת שנים - בליבת העשייה של החיל, בסיס המחזיק ביכולות ייחודיות ומגוונות וביסודו תרבות ארגונית בולטת של ארגון לוחם בעל רצון עז להצטיין ולנצח".

"בתקופה של השתנות מבצעית שאתגרי הביטחון של מדינת ישראל הולכים ומעצימים, בחרנו באופן טבעי להשחיז את חוד חרבנו ועסקנו רבות במוכנות ללחימה", אמר מפקד הבסיס היוצא, "פעילויות רבות שעל מרביתן לא ניתן לפרט, אשר כולן בוצעו באופן ראוי לציון והעמידו אותנו מוכנים וטובים יותר ליום פקודה".

"הצגנו שוב ושוב את איכויותיו של הבסיס והוכחנו שמאחורי המשפט 'בסיס לכל מעגל' יש עומק רב של עשייה ארוכת שנים, מקצוענות וידע, ובעיקר רוח איתנה של משרתי הבסיס - בסדיר, בקבע ובמילואים", הוא הדגיש.

"בעשור הקרוב בסיס תל נוף צפוי לקלוט פלטפורמות חדשות ואיתן לחוות תנופת השתנות ובנייה, אנו עדים כבר בימים אלו לניצניה הראשונים", המשיך תא"ל לוי, "אנשי תל נוף, אנשיי בפעם האחרונה, התמונה הברורה ביותר שתהיה חקוקה לי תמיד היא לראות אתכם מבצעים את משימותיכם- בשליחות, במקצועיות ותוך הבנת גודל האחריות".

בימים של סערות וחוסר יציבות אתם מהווים 'אי של יציבות' עבור מדינת ישראל וביטחונה. גאה בכם מאוד על השנה האחרונה ובכלל".

"כשתושבי מדינת ישראל נמצאים תחת מתקפה או כשכוח מתמרן נמצא במצוקה, הם נותנים בחיל האוויר אמון שנהיה שם בשבילם ולהגנתם בכל מחיר", ציין מפקד בסיס "תל נוף", "לסמוך על חיל האוויר זה לסמוך על איש הבינוי שהמסלול תקין, זה לסמוך על פקחית הטיסה שמדווחת שההקפה נקיה, זה לסמוך על הטכנאי שחותם שהמטוס שמיש, זה לסמוך על המפעילים והטייסים, זה לסמוך על הרופאה שתקבל את ההחלטה הנכונה בבטן המסוק, זה לסמוך על כל אחד ואחת מכם".

"עבורי המקום הזה הוא בית", סיפר תא"ל דיין, "בשערי הבסיס הזה נכנסתי לאחר סיום קורס הטיס כ"אפרוח" בטייסת 114, מהמסלולים הללו המראתי לאימונים, למבצעים ולמלחמה, פה תמי ואני הקמנו משפחה ופה פגשתי את חברי הטובים, חלקם כמו רבים אחרים, לא שבו אלינו".

"במקום זה התעצבה דמותי, פה למדתי ממפקדי ופקודיי מהי מנהיגות", הוא סיכם, "אנשי תל נוף, אני גאה לעמוד פה היום כמפקד ואני בטוח שיחד, ברוח המיוחדת השורה פה, נוכל לכל אתגר ונמשיך להוות עבור מדינת ישראל 'בסיס לכל מעגל'.

קורות חייו של מפקד בסיס חיל האוויר "תל-נוף" (בח״א 8) היוצא, תא"ל דרור לוי

תא"ל דרור לוי נולד בישראל בשנת 1977 והתגייס בשנת 1996 לחיל האוויר.

2014-2012 - שירת מפקד טייסת "אבירי הזנב הכפול" (133).

2016-2014 - שירת כמפקד טייסת ״הפטישים״ (69).

2018-2016 - שירת כראש ענף מטוסים במחלקת אמצעי לחימה במטה חיל האוויר.

2021-2018 - שירת כראש מחלקת אמצעי לחימה. 2022-2021 - חניך במכללה לביטחון לאומי.

תא"ל דרור לוי בעל תואר ראשון במדעי המחשב ובמנהל עסקים, ובעל תואר שני במנהל עסקים ובעל תואר שני במדעי המדינה במסגרת לימודי המכללה לביטחון לאומי.

תא"ל לוי נשוי ואב לארבעה.

קורות חייו של מפקד בסיס חיל האוויר "תל-נוף" (בח״א 8), תא"ל אריאל דיין

תא"ל אריאל דיין נולד בישראל בשנת 1978 והתגייס בשנת 1997 לחיל האוויר.

2015-2014 - שירת כראש מדור מפקדת העומק במטה המבצעי בחיל האוויר.

2016-2015 - שירת כראש מדור מסוקים בענף מיוחדים במטה המבצעי בחיל האוויר.

2018-2016 - שירת כמפקד טייסת "דרורי הלילה" (118).

2020-2018 - שירת כראש ענף תכנון ובקרה במחלקת תכנון וארגון במטה חיל האוויר.

2020-2022 - שירת כראש מחלקת תכנון וארגון במטה חיל האוויר.

2023-2022 - חניך במכללה לביטחון לאומי.

תא"ל אריאל דיין בעל תואר ראשון בהצטיינות במשפטים וכלכלה, בעל תואר שני במדעי המדינה ובעל תואר שני בהצטיינות מטעם המכללה לביטחון לאומי.

תא"ל דיין נשוי ואב לשלושה.