מתיחת פנים לאתר שכל מפקד בצה"ל צריך להכיר

אחרי 80 שנה בהן היה ירחון שסיפק ידע מקצועי לאנשי צבא, מומחים לביטחון לאומי ואנשי אקדמיה - כתב העת "מערכות" עובר לדיגיטל באופן רשמי ומשיק אתר משודרג, בו תוכלו למצוא מאמרים מקוונים, פודקאסטים ייחודים ותכנים שימושיים 

01.03.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר הושק האתר החדש של כתב העת המיתולוגי "מערכות" - בית התוכן המקצועי של צה"ל לצבא וביטחון. כבר יותר מ-80 שנה הוא משמש מקור מידע חשוב עבור חוקרים, מצביאים ומומחים לצבא ולביטחון לאומי - ובאתר שעבר מתיחת פנים, מעבר לארכיון הגדול שהוא אוצר בתוכו, נעשה צעד ענק לכיוון עולם הדיגיטל.

בין השאר, תוכלו למצוא כאן מאמרים מקוונים שמתעדכנים מדי יום, פודקאסטים (הסכתים) שהמערכת מפיקה בעצמה, ובעתיד אף קטעי וידאו וסרטי דוקו. 

"עד עכשיו היינו מוציאים ירחון אחת לחודש עם כל המאמרים במרוכז", מספר ע"צ אמיר גילת, ראש מערכת "מערכות", "השינוי הגדול במעבר לדיגיטל הוא היכולת שלנו להעלות כל יום מאמרים ותוכן מקצועי, המשמש את מפקדי צה"ל ומעשיר את הידע שלהם".

"מערכות", שהוקם עוד בתקופת ההגנה כדי להעניק כלים מקצועיים ללוחמים בקצוות הארץ, עבר גלגולים רבים לאורך השנים, ושורה של מפקדים ואישי ציבור כותבים בו את הגותם המקצועית - מיצחק שדה, חיים לסקוב ומוטה גור, ועד קצינים בכירים בהווה ובמילואים, אנשי אקדמיה ומומחים רלוונטיים.

אחד החידושים הגדולים באתר הוא היכולת להתפרש לתחומים רבים. באמצעות גליונות דיגיטליים, יתחילו לפרסם את "מערכות עורף" יחד עם פיקוד העורף, "מערכות הגנה" - בציון 100 שנים להקמת ההגנה, וגליונות מיוחדים נוספים על שיתופי פעולה בין צבא לחברה. 

מעבר לכך, כבר בשיטוט מהיר באתר ניתן להבחין בעדכניות התוכן, שמשתנה ומתחדש בכל עת. דוגמה בולטת לכך היא מספר מאמרים על ההתמודדות המקצועית בנגיף הקורונה בהקשרי צבא וביטחון לאומי. 

במערכת האתר מדגישים שימשיכו לעבוד על מנת להתקדם לעבר העולם הדיגיטלי ולהעביר את התכנים ישירות לכל המשתמשים באופן שוטף ויום-יומי. "אנחנו מבינים שאפשר להנגיש את התוכן המקצועי בדרכים אחרות, באודיו ובווידאו - מבלי לפגוע במילה הכתובה", מסכם עורך "מערכות", ע"צ עדי לרנר.

לאתר החדש של "מערכות" לחצו כאן