המג"דים העתידיים ביום כושר מיוחד בסימן מנהיגות

ריצה בצירי קרבות, תוואי שטח מורכב ומורשת קרב - המג"דים העתידיים של זרוע היבשה ומקבליהם בזרועות השונות, שיסיימו בעוד כשבועיים את הכשרתם בפו"ם אלון, השתתפו ביום כושר מיוחד. כשהמפקדים בראש הכוח והמנהיגות במרכז העיסוק – כך זה נראה

11.05.18
כרמל ליבמן, מערכת אתר צה״ל

"צאו לדרך", נשמעה בבה"ד 8 שבווינגייט הקריאה, היום (חמישי) בשעות הבוקר המוקדמות. מיד אחר כך, פתחו עשרות מג"דים לעתיד באימון שלא רק מעצים את כושרם, אלא גם מלמד אותם להנהיג בתחום הכושר הגופני ובניית הלוחם.

"בחלק הראשון של האימון התקיימה ריצה במתווה מורכב של דיונות", מספרת רמ"ד תרבות גופנית במכללות הצבאיות, רס"ן אפרת ברוזה. "עברנו דרך צירי קרב, ובאחת הנקודות עצרנו לשיח על קרב ארסוף. לקראת סוף האימון ערכנו תרגיל סיבולת שמחזק את הכשירות המנטלית, וכולל כניסה ויציאה מהים".

בהמשך היום, נערכו הרצאות קצרות בסגנון TED, על מגוון נושאים בתחום הכשירות הגופנית, בניית הלוחמים ובריאותם. בין המרצים נמנו רמ"ח כושר קרבי, רמ"ד תורה ומחקר, שהציגה לקחים בתחום זה ודוברים נוספים.

האירוע מסכם את ההכשרה הגופנית שעברו חניכי קורס פיקוד ומטה (פו"ם) אלון מאז כניסתם לקורס בקיץ האחרון. בחודשיים האחרונים, התמקדה הכשרה זו ביישום בשטח - כלומר בהכנת המג"דים העתידיים להוביל את תחום הכושר בפלוגות ובגדודים שתחתיהם.

מטרת תוכנית האימונים, מחדדת רס"ן ברוזה, היא להקנות למפקדים את הכלים להכין את הלוחמים למערכה: "מפקד חייב לבנות את הלוחמים והלוחמות שלו עם כושר שיאפשר להם להשלים כל משימה. לשם כך צריך מעטפת נכונה של תזונה, פיזיותרפיה ומודעות לבריאותם של הלוחמים".

מהריצה, דרך ניתוח קרב ארסוף ועד לאימון הכוח, מפקד המכללות הצבאיות והגיס הצפוני, אלוף אמיר ברעם, הוביל את האימון כולו.

"זהו המסר שלנו במכללות – המפקד מוביל מקדימה ומהווה דוגמא אישית", מסכמת רס"ן ברוזה. "בעוד כשבועיים החניכים יסיימו את הקורס, ויגיעו לפקד על גדודים שונים. חלק מהותי מהמנהיגות שלהם, יהיה ההצלחה בתחום הכושר הגופני ובנייתם של הלוחמים".