צעד נוסף קדימה למעבר צה"ל דרומה

11.05.22
ליעם אדיב, מערכת את"צ

בשנה וחצי האחרונות, עומל צה"ל על תהליך רחב היקף במיוחד - העברת חלק משמעותי מכוחותיו לנגב. במסגרתו, עשרות אלפי משרתי חובה וקבע מיחידות מכלל החילות - אגף מודיעין, אגף התקשוב וחיל האוויר, יעתיקו את מושבם לדרום הארץ וימשיכו את מגמת הפיכתו לליבת העשייה הצבאית והטכנולוגית.

מדובר במהלך לאומי בעל חשיבות עליונה שגובש לאור חזונו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ומאפשר תנופת תשתיות משמעותית עבור יחידות צה"ל. העתק הבסיסים מעודד את פיתוח הפריפרייה, ובמקביל מפנה שטחי מסחר ומגורים יקרים במרכז הארץ, וכך משפיע על החברה הישראלית והכלכלה בהתאם לסדרי העדיפות הלאומיים. מטרת המעבר - חיזוק הנגב והבטחת עתידו תוך העצמת יכולות צה"ל ותשתיותיו.

על-מנת לאפשר מעבר כה משמעותי של משרתים, צה"ל דואג למעטפת שלמה עבור המשרתים. במסגרת תוכנית המעבר התקיים אתמול (רביעי) סיור בכירים בראשות ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, וראש עיריית באר שבע, רוביק דניאלוביץ', בו השתתפו כלל ראשי היחידות שעתידות לעבור לנגב וראו איך התכנונים הופכים למציאות.

המפקדים נחשפו לפרויקטי הדיור המוקמים עבור המשרתים, לשיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בן גוריון, למעטפת התחבורה, לסקירות מפי מנהלת המעבר דרומה של משרד הביטחון ועוד - כל זאת במטרה ליצור בהירות ושקיפות לקראת המעבר.
העתקתו של בית הספר למקצועות המחשב בקיץ הקרוב, תהיה הסנונית הראשונה של המעבר, וצה"ל ומשרד הביטחון פועלים למען מעבר מלא ויעיל של המשרתים.

"מעבר צה"ל דרומה הוא משימה לאומית וערכית לחיזוק הנגב ולשיפור תשתיותיו המבצעיות. במעבר טמונים אתגרים רבים, ופתרונם מתחיל קודם כל במפקדים", אמר ראש אכ"א, "המשרתים ביחידות עושים לילות כימים לביטחונה של מדינת ישראל, ועלינו מוטלת האחריות לדאוג להם למעטפת מלאה, מקיפה ואיכותית".