מערכת אתר צה"ל

אתמול, (ב'), התקיים טקס החלפת מפקדת בסמ"ח בבסיס השלישות ברמת גן , בראשות מפקד יחידת מצפן שבלוטם, אל"ם חן גולני.

מפקדת בסמ"ח היוצאת, סא"ל לירון גרשון,  מסיימת את תפקידה וסוגרת מעגל לאחר 25 שנות שירות משמעותי באגף התקשוב, אשר החל בקורס תכנות בבסמ"ח בשנת 1966.

מתוך דבריה של מפקדת בסמ"ח היוצאת, סא"ל לירון גרשון: "הדיגיטל מהווה עבור כולנו חמצן לנשימה ואיננו מסוגלים עוד לעשות דבר בלעדיו. הטרנספורמציה הדיגיטלית כמובן לא פסחה על צה"ל והצבא שלנו היום מבוסס לחלוטין על מידע ומערכות – מתהליך מיצוי כח אדם וההחלטה על השיבוץ המיטבי של כל מלש"ב לתפקידו בצה"ל, דרך מיצוי וניהול מתקדם ויעיל של המשאבים ועד הלחימה בצה"ל ששינתה פניה לחלוטין וההוכחה הטובה ביותר היא מבצע שומרי החומות.

בכל המתארים ובכל המשימות – התהליכים וההחלטות מבוססים על המידע הרב שנצבר וממוצה מהמערכות השונות, מה שמאפשר לנו להיות צבא מתקדם, יעיל, אפקטיבי וקטלני.

חלק גדול מהמהפכה הזו התאפשר בזכותכם, משפחת בסמ"ח, שכן אתם עומלים על הכשרתם המיטבית וחינוכם של כמעט 1,000 אנשי דיגיטל מידי שנה.סיירת בסמ"ח היקרה, הוכחתם שוב ושוב את היכולות האדירות שלכם, את כושר ההסתגלות, הגמישות והיצירתיות שבכם, את המקצועיות והאכפתיות שלכם, תחושת השליחות העמוקה, מבלי להתפשר על איכות התוצר ותוך שאיפה מתמדת למצויינות.

מודה לכם על העשייה, הנתינה וההקרבה האינסופית שלכם, שלא תמיד שכרה בצידה, על האיתנות, מציאת הפתרונות וראיית חצי הכוס המלאה,ותודה על העמדת דורות נוספים משמעותיים של אנשי דיגיטל עבור כלל הזרועות בצה"ל ועבור מדינת ישראל בהמשך".

את סא"ל לירון גרשון תחליף סא"ל ליאת ליטבק. מתוך דבריה של מפקדת בסמ"ח הנכנסת: "בהמשך לעשייה המרובה שנעשתה עד כה ומיצבה את בסמ"ח כיחידה מובילה, עלינו לשמר ולפתח את ההישגים החשובים בתחום החדשנות בלמידה, בעיקר בעידן בו הקורונה ממשיכה לאתגר אותנו. לממש את עמ"ט המקצועות ע"י השתנות מתמדת של ההכשרות לשמירה על רלוונטיות ולהתמקד בהכשרות פיקודיות ומקצועיות לבוגרים ולמפקדים  ביחידות.

כמו כן עלינו להמשיך ולפעול למתן שיוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריה ולהיערך למעבר היחידה דרומה.

אחרי שירות של כ-21 שנה במגוון רחב של תפקידים באגף התקשוב ובזרוע היבשה, אני ניצבת כאן היום נרגשת לקבל ביראת כבוד ובגאווה רבה את הפיקוד על יחידת בסמ"ח ומבטיחה בשמי ובשם כל מפקדי בסמ"ח וחייליה, להמשיך לעשות את המירב לקידום צה"ל במסעו הדיגיטלי".