הקצין שהחליט לתרום כליה לזרה - וגילה שמדובר בשכנתו

לאחר יותר משנה בה חיכתה רונית, החולה מזה 14 שנים, לכליה מתאימה, נמצא התורם המתאים. במהלך תהליך התרומה האנונימי, גילה במקרה רס״ן י׳ שמי שהוא תורם עבורה את כליתו - היא שכנתו

11.12.22
עמית דוידוב, מערכת את"צ

 

כבר שנה שרונית נגר, הסובלת מזה 14 שנים ממחלת כליות פוליציסטית, מצפה לבשורה כי נמצא לה התורם המתאים. השבוע, לאחר שורת אכזבות, הגיע היום בו הודיעו לה כי מה שקיוותה לו עומד סוף סוף לקרות.

רס"ן י', קצין במערך ביטחון המידע באמ"ן, החליט לפני כשנה לתרום את אחת מכליותיו למישהו שהוא כלל לא מכיר. הוא לא תיאר לעצמו שתהיה זו רונית, המתגוררת ברחוב לידו.

את זהותו של רס"ן י' בחרו להסתיר מרונית עד רגעים ספורים לפני שנכנסה לחדר הניתוח. למרות התהליך האנונימי, גילה לגמרי במקרה רס"ן י' שמדובר בשכנתו: בנו של רס"ן י' מתאמן בכדורסל אצל בנה של רונית, וכששני הבנים דיברו ביניהם, הבין רס"ן י' את צירוף המקרים. 

השבוע, הגיע המפגש הראשון בין השניים - שלא הותיר אף עין יבשה. בהתרגשות ובקול חנוק, רונית הודתה לרס"ן י' על נדיבותו: "ידעתי שאלוהים ישלח לי את המלאך שלי - וזה אתה. אתה ממש נותן לי חיים".

"התרומה היא הזדמנות לתת מעצמי עבור האחר", אמר רס"ן י', "התרומה אושרה יום לפני שגיסתי נפטרה והחלטתי להקדיש את התהליך לזכרה. אני מחכה לראות את רונית אחרי הניתוח מאושרת ובריאה".