המתנדבים שגם בגיל 80 נותנים את הלב והנשמה לחיילים

אל הש"ג בבסיסי צה"ל השונים מתייצבים מדי בוקר עשרות מתנדבים ב-"גיל הזהב", שמשאירים מאחור בית, ילדים ונכדים - כדי לבשל ולעזור לחיילים. הכרת התודה והאהבה, הן אלו שגורמות להם לקום בכל בוקר מחדש ולתרום. יצאנו לשמוע על הפעילות החשובה שלהם, ולהבין "עד מתי" הם מתכוונים להתנדב?

06.10.22
שי בירנבאום, מערכת את"צ

בכל בוקר מתעוררים עשרות מתנדבים ומתנדבות ועושים את דרכם אל הבסיסים הצבאיים השונים. המטרה שלהם ברורה, להזכיר לעצמם ולכולנו את הערך החשוב - נתינה. לא מדובר בחיילים, מדובר ב״מתנדבי על״ - פנסיונרים, ב-"גיל הזהב". במטבח, במחסן, במשרד או בשטח - הם מפזרים את אהבתם לכל עבר. 

 

עריכה: טל חיימוביץ'. צילום ותסריט: שי בירנבאום. 

אם תשאלו אותה ״עד מתי?״ - רנ"ג רחל לביא, לא תהסס בתשובתה: ״עד שאלוהים יבחר. עד אז, אני כאן". היא התגייסה ב-1 בספטמבר 1974, והחלה את שירותה כרל״שית מג״ד בחיל החימוש. מאז ועד היום, היא בוחרת בצה״ל בכל בוקר מחדש. רחל חתמה קבע וממשיכה לתרום בתפקידים שונים. בימים אלה היא פועלת תחת שלושה כובעים - רכזת כוח אדם וארגון בפיקוד הצפון, רכזת פניות המתנדבים לפיקוד וסבתא במשרה מלאה.

מרגש לשמוע כמה האושר משותף לשני הצדדים. החיילים פוגשים את המתנדבים מדי יום, ומקבלים שיעור לחיים בעשיית טוב. השאלה ״איך אני יכול לעשות טוב למישהו אחר?״ מלווה את המתנדבים ומקבלת מענה בכל רגע.

מערך המתנדבים של חיל הלוגיסטיקה מונה כ-6,000 מתנדבים הכוללים: קבוצות צעירים בעלי צרכים מיוחדים, גימלאים, משפחות שכולות, נכי צה"ל ומתנדבים מרחבי העולם. כל האנשים האלו הם מתנדבים ללא חוגר אשר מקבלים מעטפת לפעילותם בצה"ל ממערך המתנדבים של החיל. 

במסגרת התנדבותם, הם לוקחים חלק בפרויקטים שונים. למשל, בפרוייקט טעימא - טעם של אמא, הם מבשלים ללוחמים אוכל ביתי חם מלא שפע ואהבה. בימ"חים - מטפלים במדים, בשקי חפצים, מקפלים רשתות, מכסים משאיות וכלי רכב נוספים. וזאת רק ההתחלה.

ל״תודה״ צורות רבות. נכון לומר כי כולן קבילות, העיקר שתמצא אותה ״תודה״ את דרכה ללב המתנדבים, אמינה וברורה.

ואתם - שרוצים להצטרף לקהילת המתנדבים של צה״ל, לצאת מהבית ולהכפיל את כוחו וייעודו של מגן ישראל, מתרגשים לקבלכם בזרועות פתוחות בבסיסי צה״ל.

מוזמנים ליצור קשר עם רחל: 050-7186200