כך נראה המבצע הלוגיסטי הגדול ביותר בצה"ל בשנה החולפת

הכשרת נהגים, הנפקת ציוד אישי וגדודי, רכבים ואמר"לים, תיקון אמצעים ישנים, פעילויות אחזקה ומתן מעטפת רפואית - כך אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה דאג השנה לחזק את כשירותם של הגדודים. כל הפרטים

22.09.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

במשך חמישה חודשים אינטנסיביים, עבדו בשיתוף פעולה כל גופי אט"ל למען מטרה אחת - לתת את המענה הרחב ביותר לגדודי צה"ל ושיפור המוכנות שלהם למלחמה. הם הגיעו לעשרות גדודים, מכל החטיבות, ודאגו שלכל חייל וחיילת לא יחסר דבר.

"התהליך החל כבר בשנה שעברה", מסביר רס"ן עודד סיידה, רמ"ד הציוד והצל"ם באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, "מיפינו פערים בכל התחומים בגדודים: משקים לוגיסטיים, כוח אדם, הכשרות וכשירות של ציוד ואמצעים, ובמקביל בנינו תוכנית עבודה מטכ"לית מסודרת לטיפול בכל אותם הפערים, זאת בדגש על משקים שבמשך שנים לא תוקצבו ולא קיבלו מענה הולם".

"לקחנו כל גדוד וחיבקנו אותו בכל ההיבטים של האגף: רפואה, לוגיסטיקה, אחזקה ותפעול", מספר רס"ן סיידה, "החל מהדברים הבסיסיים ביותר כמו מזרונים ומדים ועד לציוד אישי. אלה הדברים הקטנים והחשובים שמשנים הכל - בשבילנו זה לרכוש עוד רכב משימתי לגדוד, לתקן את המנעול בחדר או לתפור כמו שצריך את המדים. בשביל הלוחם בקצה זה המון".

כחלק מעבודה זו הוכשרו כ-60 נהגי משא, טופלו כ-20 מכולות תחמושת, נופקו כ-15 משאיות חדשות, ניתנה תוספת של רכב שכור לכל גדוד, בוצעו למעלה מ-700 משימות אחזקה ונערכו שבועות מרוכזים במרפ"אות, בהם כל גדוד קיבל מענה ממוקד ברפואת מומחים ללוחמים - וזה רק על קצה המזלג.

טעימה מהכמויות של הציוד האישי והגדודי שהונפק לשם המבצע:

  •  3,520 כובעים
  • כ-700 קסדות
  •  למעלה מ-30,000 חולצות ומכנסי דגמ"ח
  •  800 מזרונים
  •  כ-5,000 שקי שינה
  •  כ-400 אוהלים
  •  880 מטפים
  •  כ-500 מיחמים, גסטרונומים וארונות חימום
  •  כ-2,000 תחבושות אישיות

על מנת לוודא שכל זה קורה כמו שצריך, היו ביקורים תכופים של תא"לים מהמערך בכל הגדודים ה"מאותרגים", שבדקו שהתוכנית ממומשת מקצה לקצה. "אנחנו על סף תוכנית נוספת של 'הגדוד כאתרוג 2.0', ובכוונתנו להמשיך ולבנות תוכנית אט"לית שנקראת "לוקחים תנופה"", מוסיף רס"ן סיידה, "לעבודת המטה הרב זרועית נוסיף גופים נוספים: טייסות, שייטות, גדודי חילוץ, מערך ההגנה האווירית ויחידות נוספות שלא נכנסו במדרגה הראשונה של המהלך".

"בזכות התוכנית הזרועית של אט"ל, כשירות החטיבה ללחימה משתפרת משמעותית ביום ובעיקר בלילה", מעיד רס"ן מתן פרי, קצין הלוגיסטיקה של חטיבת נח"ל, "היא דואגת לריענון הציוד בחטיבה, וללא ספק גם להעלאת כשירות הלוחמים שלנו והקטלניות שלהם בשדה הקרב".

"השגנו את המטרה שלנו ושיפרנו את הגדודים בצורה אדירה לקראת מלחמה. זה ממלא אותך בסיפוק כשאתה יודע שעזרת ללוחם לקבל את מה שהוא צריך כדי לנצח במערכה הבאה", אומר רמ"ד הציוד, רס"ן סיידה בגאווה, "כל גוף באט"ל נרתם ונתן את חלקו ויצרנו מצב שהשלם גדול מסך חלקיו".