איגרת רמ״ח ברה״ן למפקדים לקראת החג

08.04.20
מערכת אתר צה"ל

מפקד יקר,
בימים אלה, בעיצומה של התפרצות הקורונה, מצוי צה"ל ומצויים אתה ופקודיך, חיילי חובה וקבע, במשימה: לשמור על כשירותו המבצעית של צה"ל ובכלל זה על רציפותו התפקודית, תוך שמירה על בריאות החיילים, הגנה והתכוננות למלחמה. משימתך, המפקד, לשמור על כשירות יחידתך. כשירות זו נמדדת גם בחוזקו המנטלי של החייל ומניעת שחיקתו אל מול אילוצי השעה.
החגים והמועדים בפתח: חג הפסח, ימי הזיכרון ויום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, הינם תקופה בה בכל שנה מצויים רוב חיילי צה"ל בחיק משפחתם, שואבים מהם תמיכה וחולקים את משמעותם של המועדים, יחד;


לעת הזאת, המשפחות מחולקות ומפוצלות, נוקטות ריחוק פיזי בתוכן לשם שמירה על בריאותן, כשבנוסף, רבים מחיילי צה"ל ומפקדיו, שוהים ביחידותיהם על מנת לעמוד במשימת הכשירות והרציפות התפקודית, בצל התפשטות הנגיף. זהו מצב רגיש במיוחד אשר דורש את הקשב שלך כמפקד, ותשומת לבך המיוחדת, הן לפקודיך בשירות קבע והן לפקודיך בשירות חובה.

נבקשך, כמו תמיד, אך ביתר שאת בתקופת החגים והמועדים הבאה עלינו לטובה, לשים לב ולהקפיד על שיח קשוב עם פקודיך, בבית ובבסיס:
1. הבהר את משמעות המצב- חזור והסבר את נסיבותיו ומשמעותו הערכית של פועלינו כחיילים וכמפקדים, לשמירה על בטחונה של המדינה והאזרחים.
2. העבר לפקודיך מסר של אמונה ביכולתיהם ומסוגלותם, למרות מורכבותו של המצב המתמשך והבלתי צפוי.
3. הקפד על פעילות "טוענת מצברים", תוך הקפדה על ציון אירועים מיוחדים, חגים ומועדים, בהתאם לכללים ולהנחיות, תוך שמירה על המסגרת הצבאית.
4. דאג לשלומם של פקודיך וברר עמם כיצד מתכננים הם ומשפחתם לבלות את החגים והמועדים; התייחס באופן ספציפי ל"בעיות בבית"; וודא כי מצויים בקשר רציף עם בני משפחותיהם.
5. הענק לגיטימציה לפנייה בכלל, ולביטוי רגשי בפרט.
6. היוועץ בגורמי המקצוע הרלבנטיים על פי הצורך – רופא, קב"ן, גורמי תש/ רווחה.


אנו בטוחים במנהיגותך, ברגישותך וביכולתם לסייע לך בהתמודדות עם אתגר פיקודי משמעותי זה. אנו סבורים, כי משמעותם המיוחדת של המועדים הקרבים: חירות, עצמאות, וזיכרון יהיו לך גורמי תמך וסיוע, לעמידה במשימות בכלל, ולעמידה במשימת ההתמודדות על כשירותו של צה״ל, בעת התפרצות הקורונה בצה״ל.

בברכת חג חירות שמח
מיכל גפן, סא״ל, רע״ן שדה וכושר נפשי
ד״ר אריאל בן יהודה, אל״ם, רמ״ח ברה״ן