מפקד חיל האוויר ביקר בטייסות האדיר

30.07.22
מערכת את"צ

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ביקר בליווי מפקד בסיס נבטים, תא״ל גלעד קינן, בטייסות האדיר ובטייסת התחזוקה בבסיס נבטים, בה מבצעים הצוותים הטכניים בדיקות קפדניות להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי ה"אדיר".

בסיכום היום נבדקו ארבעה מטוסי ״אדיר״ בהם לא נמצאו ממצאים חריגים. ארבעת המטוסים שבו לפעילות סדירה לרבות אימונים.

מפקד חיל האוויר הדגיש את חשיבות הבדיקות, וזאת כדי להחזיר את מערך מטוסי ה"אדיר״ לכשירות מלאה מוקדם ככל האפשר, והביע הערכתו ושביעות רצונו מקצב הטיפול ואיכותו בפני הצוותים הטכניים.

זאת בעקבות הערכת המצב הייעודית שקיים מפקד חיל האוויר, בעקבות מידע שהגיע מארה״ב אודות בדיקה להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35.

לפי הנחיית היצרן על מנת להבטיח את תקינותם של מושבי המפלט, נדרשת בדיקה אשר מבטיחה את תקינותו של רכיב זה.

בסיום הערכת המצב הורה מפקד חיל האוויר על בדיקת כלל סד״כ מטוסי ה״אדיר״ לפני טיסה ראשונה. זהו תהליך שיבוצע על ידי הצוותים הטכניים והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים.

מפקד חיל האוויר הדגיש כי על הבדיקות להעשות באופן קפדני ויסודי וזאת בכדי להחזיר את המערך לכשירות מלאה תוך שמירה על סטנדרט בטיחות גבוה.

חיל האוויר הישראלי הינו חלק ממערך עולמי של מדינות המפעילות מטוס מסוג זה ופועל בשיתוף פעולה עם מקביליו ועם היצרניות, וזאת בכדי לעמוד בסטנדרט מחמיר ביותר, שנועד לשמור על בטיחות צוותי האוויר בפעילות אימונים ובפעילות מבצעית.

נדגיש כי משימות מבצעיות אשר תדרשנה ממערך ה״אדיר״ עד לסיום בדיקת הסד״כ תהיינה באישור פרטני של מפקד החיל.

״גם חיל האוויר האמריקאי וגם אנחנו פועלים בהתאם״, אמר גורם בחיל האוויר, ״לא ניקח סיכונים שלא לצורך - נתחיל בדיקות וננהל את האירוע״.