עושים סדר במדיניות הגימלים החדשה בצה"ל

לא מרגישים טוב וזקוקים לרופא ומנוחה בבית? השינוי בשיטת מתן הגימלים יצא לדרך, בנוסף ליישומון חדש שיאפשר לכם להזמין מראש תור ב"ביקורופא". ביקשנו מנציגי חיל הרפואה לעשות סדר בכל הפרטים שאתם צריכים לדעת בדרך להחלמה

14.04.22
נועה דרגוצקי, מערכת את"צ

כל חייל וחיילת כנראה מכירים את הנוהל בביקורופא או במרפאת היחידה: ימי המנוחה נספרים כבר מאותו היום, כך שאם הרופא נותן 2 גימלים בערב של יום ראשון, על החיילים לשוב לבסיס בבוקר יום שלישי, ובפועל אין שני ימי מנוחה - אלא אחד. 

ימי המנוחה יתחילו להיספר כיממה מהבוקר למחרת הביקור אצל הרופא - מ-8:00 ועד 8:00 ביום שלאחר מכן. זאת כדי לאפשר זמן החלמה ללא קשר לשעה בה קיבלתם את הגימלים כשפניתם לרופא. השיטה הזו תקפה בכל מוקדי הרפואה הצה"ליים - מרפאות היחידה, ביקורופא, מיון ומוקדי רפואה דחופה.

לדוגמה - חייל שלא חש בטוב יגיע למרפאת היחידה ביום ראשון בשעה 7:00, ויקבל 2 גימלים. חיילת שמתלוננת על כאבים תיגש גם היא ביום ראשון בשעה 21:00 למוקד הרפואה הדחופה ותקבל 2 גימלים. בעצם, לא יהיה הבדל בזמן המנוחה שיקבלו השניים - כי בשני המקרים הם יתחילו להיספר רק מיום שני. זאת אומרת שיוכלו לנוח בבית בימים שני ושלישי, ולהגיע לבסיס בבוקר יום רביעי.

ההחלטה נובעת מכך שבחלק מהמקרים בהם חיילים פונים למוקדי הרפואה בשעות אחה"צ והערב, הגימל הראשון לא מאפשר מנוחה ממשית ומספקת, כי הוא מתקבל בשלב מאוד מאוחר באותו היום. 

 

השינוי יאפשר ליותר חיילים לקבל מענה רפואי הולם ומעטפת טיפול משופרת, ויוביל להפחתת העומסים ב"ביקורופא" בשעות המאוחרות ובסופי השבוע.

החלוקה שהייתה עד כה ללפני ואחרי חצות לא משנה יותר, מכיוון שהספירה של היממות תהיה מ-8:00 ביום למחרת, בלי קשר לשעה בה הגעתם. 

האפליקציה, שתפעל כבר בסוף חודש מרץ, תאפשר למשרתים לקבוע תור מראש ל"ביקורופא" כדי לצמצם את זמן ההמתנה במרפאות.

כל המשרתים, בין אם קבעו תור באפליקציה ובין אם לא - יקבלו טיפול ומענה. השינוי ייתן לחיילים המעוניינים בכך, לקבוע את התור מראש, ולדעת שכאשר הם מגיעים, יתקבלו בשעה שנקבעה.