"הפיקוד תמיד שם, מסייע, עומד במשימה ונמצא בראש העשייה למען אזרחי המדינה"

22.03.22
מערכת את"צ

עצרת פיקודית בסימן 30 שנה להקמת פיקוד העורף נערכה אמש (שני) במרכז הקונגרסים, חיפה.

העצרת כללה את השקת הספר ‘חיים מבין ההריסות’ שכתב מפקד מחוז חיפה, אל"ם אלעד אדרי ובמרכזו עדויות ממשלחות העבר. מטרת הספר הינה שילוב בין הנצחת מורשתם ופועלם של המחלצים לצד לימוד ושיתוף הניסיון הרב עם גופים שונים בפיקוד העורף ומחוץ לו שעוברים הכשרת חילוץ.


מאז נוסד פיקוד העורף בשנת 1992, הוא עוסק בחיזוק החוסן הלאומי ובהצלת חיים. הפיקוד ניצב למול משימות ביטחוניות מרכזיות ומהווה לבנה משמעותית בשמירה על הביטחון ועל תחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל.

בשנתיים האחרונות, עם פרוץ נגיף הקורונה, לוקח הפיקוד חלק פעיל במאבק בנגיף ובקטיעת שרשראות ההדבקה, באמצעות מחוזות הפיקוד ומפקדת ׳אלון׳ אשר הוקמה באופן ייעודי למטרה זו. 

פיקוד העורף מקיים קשר שוטף וישיר עם הרשויות המקומיות לשיפור המוכנות לחירום, מקדם תוכניות רחבות היקף למיגון העורף, מטמיע הוראות והתרעות מצילות חיים במרחב האזרחי ומקיים תרגילים על מנת לשפר מוכנותו למצבי חירום ומלחמה.

בנוסף לכך, אמון פיקוד העורף על הוצאת משלחות סיוע בין-לאומיות לאזורי אסון בעולם ובשנים האחרונות הוציא מספר משלחות שחבריהן הצילו חיי אדם בכל קצוות תבל.

העצרת, שנפתחה בברכות חגיגיות ששלחו נשיא המדינה, יצחק הרצוג, וראש הממשלה, נפתלי בנט, התקיימה במעמד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ובהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, יו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס ונציגים מהרשויות המקומיות ומארגוני החירום, מפקדי הפיקוד לדורותיהם והמשפחות השכולות. 

"פיקוד העורף עבר שיפור מהותי ב-15 השנים האחרונות", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "הפיקוד הפך למפקדה אשר מספקת מענה בכל עת למשברים משמעותיים כמו מזגי אוויר קיצוניים, שריפות, קריסות של מבנים, ומגיפות. פיקוד העורף תמיד שם, מסייע, עומד במשימה ונמצא בראש העשייה למען אזרחי המדינה. הקשר שהפיקוד פיתח עם הציבור, ואזרחי המדינה, הינו קשר של אמון והוא נכס בלתי רגיל לצה"ל ולחברה הישראלית. דורות של מפקדים וחיילים, אחראים על תהליך התפתחות הפיקוד, אני רוצה להודות ולהביע הערכה לכל אנשי פיקוד העורף בהווה, ובעבר, על הפעילות למען האזרחים, הצלת החיים והסיוע. יישר כוח".

"מה שנקרא העורף - חזית הבית - היא החזית שבה אנחנו פועלים, העוצמה האנושית שצבא ההגנה לישראל משקיע (בסדיר ובמילואים) היא שובר שוויון אמיתי", הכריז מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, "שילוב הזרועות עם רח״ל, משרדי הממשלה, ארגוני החירום, ארגוני המתנדבים, הרשויות היעודיות והרשויות המקומיות, נוכח באופן יומיומי. אמנם פיקוד העורף הוא הצעיר בין הפיקודים, אך הוא רוכב על שנים של ניסיון, מפקדים, ואנשים מעולים שקידמו ופיתחו אותו לאורך השנים. אנשים שמובילים מעשים חשובים, שעוזרים לאנשים בעת חירום - בכל מקום שבו יהיו, שמתייחסים לכל אזרח באופן שווה, שפועלים מלמטה - מתוך העם, ובעיקר עבור העם, כל אלו הם הביטויים היפים ביותר לצבא העם".