"בליבנו חקוקים שמותיהם של 240 מאחינו לנשק - כעת הם חקוקים גם כאן, בקיר הבטון"
טקס ההתייחדות השנתי עם זכר חללי חטיבת ביסל"ח וחניכת אנדרטה, התקיים אתמול (ראשון) בבסיס החטיבה מחנה 'צור', בראשות מאו"ג 38 וראש חטיבת ההפעלה בזרוע היבשה, תא"ל שרון אלטיט ובהשתתפות מפקד חטיבת ביסל"ח, אל"ם ס', המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.
במהלך הטקס נחנכה אנדרטה חטיבתית אשר מהווה סמל של זיכרון, מחויבות והמשכיות, ומנציחה את סיפורם של לוחמי ומפקדי החטיבה שנפלו במהלך שירותם.
מאו"ג 38 ורח"ט הפעלה בזרוע היבשה, תא"ל שרון אלטיט, אמר: "היום אנו עומדים דום, בגב זקוף, ומצדיעים לנופלי החטיבה. בליבנו חקוקים שמותיהם של 240 מאחינו לנשק, מפקדינו ופקודינו, שנפלו במערכות ישראל, בפעילות המבצעית, באימונים ובמהלך שירותם בחטיבה".

"שמותיהם חקוקים גם בקיר הבטון - קיר של גבורה, זיכרון ותקווה. משפחות יקרות, הטקס הוא בשבילכן, אך לא פחות מכך - הוא גם בשבילנו. זהו טקס שהוא חלק מזיכרון עולם לאלו שצעדו איתנו בדרכים, במסע המפרך להגנה על מדינת ישראל. לאלו ששמענו את קולם בטקס ההשבעה, כשהכריזו: 'אני נשבע'. זהו זיכרון של אחינו לנשק, שהתאמנו ולחמו לצידנו. הם היו ונותרו דוגמה ומופת, והם היו ועודם היום הלפיד שלפני המחנה".
מפקד חטיבת ביסל"ח, אל"ם ס', אמר: "חטיבת ביסל"ח היא הרבה מעבר למסגרת הכשרה; זהו המקום שבו מתעצבים דורות של מפקדים ולוחמים, הנושאים על כתפיהם את האחריות להוביל, לפקד ולהגן על מדינת ישראל".

"שרשרת הדורות אינה בנויה רק ממפקדים ומחיילים העוברים בשערי החטיבה, אלא גם מהפצועים, הנושאים עמם את צלקות הקרב בגוף ובנפש, שחלקם יושבים איתנו כאן היום, ומהנופלים שלא שבו", המשיך מפקד ביסל"ח. "אנו עומדים כאן היום כדי לזכור אותם, את סיפור חייהם ואת המורשת שהותירו אחריהם. האנדרטה מספרת סיפור של אנשים, של ערכים, של מסירות ושל אהבת הארץ. כל שם החקוק עליה הוא עולם ומלואו - סיפור חיים רצוף חלומות, תקוות ושאיפות".