נבחרו מדליקי המשואות מטעם צה"ל ליום העצמאות ה-76

08.05.24
מערכת את"צ

נבחרו מדליקי המשואות מטעם צה"ל.

סרן שביט בן משה, מפקד לוחם בחטיבת הצנחנים וחניך במכללה לפיקוד טקטי - נבחר להדליק את משואת כוחות הביטחון מטעם צה"ל.



סרן בן משה קפץ מביתו ב-7 באוקטובר, חבר לכוח של חטיבת הצנחנים ונלחם בקיבוץ רעים. לאחר סיום הקרב ברעים, המשיך להילחם בקיבוץ חולית. שם קיבל את הבשורה כי אחיו, רס"ן אריאל בן משה ז"ל, אשר שירת ולחם כמפל"ג בסיירת מטכ"ל, נפל בהיתקלות עם מחבלים בעת שנלחם בקיבוץ רעים.



סרן בן משה החליט להמשיך ולהילחם, עד שנפצע בכתפו ופונה לקבלת טיפול רפואי. על אף הפציעה, חזר שביט ללחימה ופיקד על מכלול גדוד 'אפעה' (890) במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

שביט נבחר מאחר והוא מייצג את ערך הגבורה של לוחמי צה"ל ואת סיפור גבורתם של בני המשפחות של הלוחמים - החל ביוזמה לצאת ולהילחם, דרך הבחירה להמשיך אחרי הידיעה על מות אחיו וכלה בחזרתו לפקד ולהילחם גם לאחר פציעה ושיקום.

סרן שביט בן משה יחד עם אחיו, רב-סרן אריאל בן משה ז״ל

סרן שביט בן משה ידליק את המשואה בשם לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, המחרפים נפשם לילה אחר לילה, יום אחר יום, בעשייה מבצעית למען ביטחון המדינה. ובשם גבורת הלוחמים והלוחמות, אלו שפעם אחר פעם הסתערו אל התופת וסיכנו את חייהם, למען חייהם של אחרים, למען תכלית עליונה, למען דבר גדול מהם.

רב"ט אורי מגידיש, שנחטפה וחולצה משבי החמאס בעזה - נבחרה להדליק את משואת החטופים, בשם החטופים ששבו ובתפילה וציפייה לשובם של החטופים שנמצאים בשבי, ותלווה על ידי משפחתה וקצינת הנפגעים, סא"ל (מיל') ליאת נפש.


ב-7 באוקטובר 2023, נחטפה אורי על ידי חמאס, וחולצה במבצע צבאי של צה"ל ושב"כ, 23 ימים לאחר שנחטפה. לאחר חילוצה מהשבי, אורי חזרה לשירותה בצה"ל, זאת מתוך בחירה אישית ותחושת שליחות. כיום רב"ט אורי משרתת באגף המודיעין.

ליאת, בת למשפחה שכולה, אביה ז"ל נפל בעת שירותו בצה"ל. ליאת פרשה לאחרונה מצה"ל לאחר שירות קבע ארוך במערך הנפגעים של אכ"א, ונקראה למילואים ב-7 באוקטובר.
מאז היא מקדישה, יחד עם סגלי הנפגעים בסדיר ובמילואים, את כל זמנה בליווי המשפחות בשעה מורכבת זו, במקצועיות וברגישות. ליאת, כנציגת מערך הנפגעים וקציני השו"ן (שבויים ונעדרים), פועלת לילות כימים על מנת ללוות את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים בצורה הראויה ביותר.



סמל גאיה צוברי, שלחמה ונפצעה באורח קשה בקרב ברצועת עזה - נבחרה להדליק את משואת הרפואה והשיקום.



סמל גאיה צוברי שירתה כפראמדיקית בגדוד 53 בחטיבת השריון 188, ולחמה ברצועת עזה במשך כחודשיים עד לאירוע בסג'עייה בו נפצעה קשה מירי חילופי אש בזמן שטיפלה באירוע פצועים. בקרב בו נפצעה גאיה נפלו רס"ר (מיל') עומרי רוט ז"ל ורס"ר (מיל') נפתלי יונה גורדון ז"ל.
 
גאיה פונתה מרצועת עזה באורח קשה לאחר פגיעה ברגליה ועברה תהליך שיקום שארך כחמישה חודשים, על מנת להצליח ללכת בכוחות עצמה.

רס"ב (מיל') עזרא יכין, המשרת כמרצה בחיל הרבנות הצבאית, נבחר להשיא את משואת ניצחון הרוח. 



עזרא התחיל את פעילותו כלוחם בארגון הלח"י. במהלך מלחמת העצמאות הוא לחם בקרבות רבים, ביניהם ניסיון הפריצה לעיר העתיקה ואף נפצע קשה בראשו ובעינו במהלך הקרב. 
בשנת 2011 הצטרף עזרא לצה"ל כחייל מילואים ברבנות והחל להעביר הרצאות, מור"קים ושיעורים ביחידת המרצים של החיל שמטרתה לחזק את רוח הלחימה של החיילים. 

בפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', התגייס למילואים בחיל הרבנות הצבאית, כשהוא בן 95. בכך הפך עזרא לחייל המילואים המבוגר ביותר בהיסטוריית צבא ההגנה לישראל.

"הסיפורים שלכם מסמלים את הגבורה של לוחמי צה"ל, פיקוד מלפנים וחתירה למגע. זו המשימה שלנו", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הלוי, "אתם מייצגים גם את זכר הנופלים, מי שהקריבו חייהם בכדי שנוכל לחיות כאן בביטחון. הם המצפן שלנו להמשיך ולהילחם. אלו ימים של זיכרון ועצמאות, תוך כדי מלחמה, והסיפורים שלכם כמו נוספים, מחברים בין הגבורה לזיכרון ומספרים את הסיפור של צה"ל - האחריות להמשיך ולהילחם למען חירותנו פה".