מעכשיו - פלוגה נוספת לגדוד שמגן על קו התפר

הפלוגה החדשה ב"פנתר" מהווה מכפיל כוח משמעותי כשמדובר במבצעיות ובמוכנות בגזרת קו התפר הנפיצה. שמענו מהמג"ד על השינויים בעקבות המלחמה, המשימה הייעודית, והיתרון שמביאים איתם הלוחמים והלוחמות החדשים - דווקא עכשיו

17.04.24
נויה בן גיגי,, מערכת את"צ

פחות משנתיים לאחר הקמתו, קיבל אליו השבוע "פנתר" באופן רשמי פלוגה חדשה, שהשלימה את המבצוע של הגדוד - עם 3 פלוגות לוחמות מקצועיות, המתפרסות על חטמ"ר אפרים באופן אורגני. 

"פנתר" נולד כלקח ממבצע "שובר גלים" שהציף את הצורך בגדוד סדיר בתפר. כפי שהמג"ד, סא"ל אביב, מסביר, להיותם גדוד מרחבי ישנם יתרונות מבצעיים בולטים: "הלוחמות והלוחמים שלנו מכירים את הגזרה בצורה הטובה ביותר - החל מהשעות הרגישות ביותר ועד לנקודות התורפה". 

תהליך הוספת הפלוגה היה מתוכנן כבר משלב הקמת הגדוד, אך פרוץ המלחמה והערכת הסיכונים בגזרת התפר הנפיצה - רק הדגישו את נחיצותו. 

"עד עכשיו היינו 2 פלוגות לוחמות ועוד אחת מתחלפת. כעת הפכנו לגדוד אורגני לחלוטין, וזו קפיצת מדרגה מבצעית משמעותית", מסביר סא"ל אביב, "אנחנו מפתחים אצל הלוחמים והלוחמות את המיומנויות הנדרשות למשימות בחטמ"ר, ביניהן שיטות ייעודיות לנו, אך היתרון המרכזי והחשוב ביותר הוא העובדה שככל שיש יותר כוחות בשטח, המהירות והקטלניות שלנו עולה". 

מאז הקמתו, הוכיח "פנתר" את יכולותיו: הם סיכלו הברחות רבות, הורידו את מספר ההסתננויות בצורה כמעט מוחלטת, ופגעו באופן מאסיבי בפעולות הטרור הגזרה. מפרוץ המלחמה הם העצימו את ההתקפיות, ויצאו לעשרות מבצעים בהם סיכלו תשתיות טרור, חיסלו מחבלים ומנעו מעבר בלתי חוקי בתפר. 

"לכל נקודה בעייתית יגיע כוח גדול, כשערנות כאן היא שם המשחק", מדגיש המג"ד, ששואף לכך שהגדוד ולוחמיו יהפכו לאוטוריטה המקצועית בגזרת התפר באיו"ש. 

"יש לכולנו בגדוד מסר ברור - לא נעצום עין ונמשיך לבצע את משימות ההגנה בכל הכוח ובצורה הטובה ביותר", הוא מכריז, "זאת השליחות שלנו עבור תושבי האזור והמדינה - אנחנו מחויבים להם".