מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"הערב אתייחס לפרסומים ולדיווחים השונים אודות היערכות לתגובה מאיראן.

קודם כל חשוב לומר - אין שינוי בהנחיות לעורף.

אנחנו נמצאים בדריכות ובמוכנות גבוהה למגוון תרחישים, ומקיימים הערכת מצב שוטפת כל הזמן. ערוכים ומוכנים בהתקפה ובהגנה במגוון יכולות של צה"ל, וערוכים גם עם השותפות האסטרטגיות שלנו. הבוקר הגיע לישראל מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל אריק קורילה, וקיים יחד עם הרמטכ"ל הערכת מצב אסטרטגית על האתגרים הביטחוניים במרחב. הקשר האסטרטגי שלנו עם צבא ארצות הברית, איתן והדוק, וכפי שהוא בא לידי ביטוי מתחילת המלחמה - הוא נמדד במעשים.

במשך שנים, ובמלחמה ביתר שאת, איראן מממנת, מכוונת ומחמשת את שלוחייה – בלבנון, עזה, סוריה, בעיראק ובתימן – לתקןף את מדינת ישראל, אבל לא רק את מדינת ישראל. אלא מדינות נוספות באזור ולא רק באזור. תקיפה משטח איראן תהווה הוכחה ברורה על הכוונות האיראניות להסלים את המזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים.

בחודשים האחרונים שיפרנו וקידמנו את יכולות התקיפה שלנו, ואנחנו נדע לפעול היכן שנדרש. יש לנו יכולת הגנה רב-שכבתית שהוכיחה את עצמה במהלך כל המלחמה, עם אלפי יירוטים מוצלחים, אך עדיין לצד זאת, ההגנה לעולם אינה הרמטית. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. אני מבהיר שוב: נכון להיום, אין שינוי בהנחיות, אך יש לשמור על ערנות.

במידה ויהיה שינוי, אנחנו נעדכן מיד, כאן ובכלל הפלטפורמות של פיקוד העורף ודובר צה"ל – כפי שעשינו כל המלחמה, בשקיפות ובאופן מידי.

בעזה, יצאנו הלילה למבצע ממוקד במרכז הרצועה, באזור מסדרון נצרים, להשמדת תשתיות טרור ומחבלים ולהגביר את האחיזה שלנו במסדרון נצרים אשר חוצה את הרצועה.

מטרת המבצע היא לגדוע ניסיונות של חמאס להשתקם במרחב. אנחנו ממשיכים להילחם בעזה, ונערכים לפעולות בהמשך.

גם הערב אנו זוכרים ולא שוכחים לרגע- שבעזה מוחזקים עדיין מאה שלושים ושלושה חטופים וחטופות. ולנו יש את החובה המוסרית להשיב אותם הביתה מהר ככל הניתן".

שאלות ותשובות

ש: האם אזרחי ישראל צריכים הלילה להיות ערוכים למתקפה איראנית? והאם צהל מתכונן לתקוף באיראן, אם איראן תתקוף את ישראל משטחה?

ת: כמו שאמרתי, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף ואנחנו מתחייבים בפני הציבור לעדכן מיד שיהיו הנחיות. לנו יש יכולת הגנה משמעותית, אנחנו עוקבים אחרי האיומים, עושים הערכת מצב, אנחנע עושים את זה מתחילת המלחמה. דרך אגב מדינת ישראל, נתקפת ביכולות איראניות, מתימן מעיראק, מסוריה. אני חושב כמעט כל שבוע, אם לא כמעט כל יום, באופן כזה או אחר, וההגנה שלנו מיירטת את האיומים כאלו. ועדיין אנחנו ערוכים ודרוכים בעירנות גבוהה בהגנה וגם בהתקפה, ונדע גם לעדכן את הציבור, וגם להתמודד עם כל איום. אנחנו נדבר במעשים לכל פעולה שתהיה.

ש: האם היה נכון לאשר את חיסול בניו של הנייה ברמת דרג מדיני - רמטכ"ל, אלוף פיקוד, ולא אלוף משנה, לנוכח העיתוי הרגיש.

ת: בניו של הנייה הם מחבלים, מפקדים בשטח על פעילות טרור, התכוונו בזמן אמת להוציא פעולות טרור ותשתית טרור. אחד מהם מעורב בהחזקת חטופים במהלך המלחמה. הם מחבלים ולכן הם נתקפו, לפי ההנחיות והפקודות