"ברגע שתינתן פקודה - עשרות מטוסים יהפכו למאות שמבצעים את המשימות תוך דקות"

08.02.24
מערכת את"צ

כנס מבצעי של חיל האוויר התקיים השבוע בבסיס 'פלמחים', בראשות הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן.

בכנס נכחו כלל מפקדי חיל האוויר מדרגת סא"ל ומעלה, ביניהם מפקדי טייסות ויחידות מבצעיות והוצגו בו תוכניות חיל האוויר לשנת 2024 בענייני בניין כוח והפעלתו.

תכני הכנס כללו את הצגת פעולותיו העיקרית של חיל האוויר במלחמה, מיומה הראשון ועד כה, על כלל מערכיו השונים. בנוסף לכך, הוצגה תוכנית העבודה המרכזית של חיל האוויר לשנת 2024, המוגדרת כשנת לחימה, אשר נוגעת בהתעצמות החיל, לחימה בזירה הדרומית ומוכנות ללחימה בזירה הצפונית.

 

"אני אומר לכם עכשיו, עוד פעם, כמפקד המלחמה בדרום. שחיל האוויר הישראלי היום הוא לא עמוד האש רק לפני המחנה הוא עם המחנה ובתוך המחנה", אמר מ' פד"ם, אלוף ירון פינקלמן, "זה התקדמות שעשינו, מה שאני אומר לכם זה לא עניין של הרגשה, זה עניין של קביעה מקצועית, מה שאני אומר לכם זה בשם המ״פ החיילים, המג״דים והמח״טים ומפקדי האוגדות".

"אני מקווה שאתם מבינים כמה אנשים בפעולות האלה אנחנו מצילים ואתם מצילים, וכמה ביטחון זה נותן ללוחמים", הוא המשיך, "קודם כל המלחמה נמשכת - אני רוצה להסביר את הכמויות, אנחנו רק אתמול מעל 80 מחבלים הרוגים בלחימה, 44 מהם בקרבות של מגע של לוחמים חלק מבית לבית".

"זה מה שקורה עכשיו בחאן יונס זה מה שקורה עכשיו במ.פ חאן יונס, זה מה שקורה עכשיו בשאטי, ברימאל, זה מה שקורה בתקיפות שאתם עושים", הדגיש האלוף, "ולכן אני אומר כל מי שיושב פה הערכה אישית על מה שאתם עושים על איך שאתם עושים לא פחות חשוב, ובמילים צבאיות פשוטות אני אומר לכם שיש הרבה על מי לסמוך בחיל האוויר הישראלי, ואני כמפקד פיקוד דרום פשוט מצדיע לכם".

 

"השיטה עובדת. השגנו פיצוח, גם עליו דובר, איך להביא את המימד האווירי לצרכים של התמרון. בכל משימה ובכל זירה, נעשה את הכול", אמר מפקד חה"א, אלוף תומר בר, "שמעתם גם על איו"ש, כדי למצות את המימד האווירי לטובת הפעילות על הקרקע. בזירה הצפונית, אנחנו היום טסים חופשי מעל שמי לבנון, השמדנו יכולות רבות שהיו אמורות להפוך את שמי לבנון למרחב חסום".

"לא טסנו שם מעל 2018 ובזכות הפעילות שלנו, המציאות הזאת היא כבר נחלת העבר, ואני מתכוון שאנחנו נשמר אותה ונמשיך לפעול היכן שיידרש ברחבי המזרח התיכון", הוסיף מח"א, "זה כל כך משמעותי, זה כל כך עמוק, שניתן את כל המשאבים והמאמץ לשמר את חופש הפעולה הזה. חיזבאללה החליט להיכנס ללחימה עם מדינת ישראל, הוא ימשיך לשלם על זה באובדן המערכים שלו".

"הפעילות הזאת מייצרת נקודת פתיחה טובה לכוחותינו, לכל תרחיש של מלחמה בצפון", הוא המשיך, "עשרות כלי טיס שפועלים עכשיו בשמי לבנון הם רק חלק מהיכולות שלנו, וברגע שתינתן הפקודה, הכוונה שלי שהעשרות יהפכו למאות כלי טיס שמבצעים את כל המשימות תוך דקות מההזנקה מעל שמי לבנון. בתרחיש של מלחמה בלבנון, זה נשאל והיו פה התייחסויות לדבר הזה, אני רוצה להגיד לכם את הדבר הבא: המילה "תקיפה" לא מבטאת את מה שיקרה בפועל. יהיו מהלומות מאסיביות ומשמעותיות, מאות מטרות יותקפו במקביל, גם בעומק המדינה, צור, צידון, ביירות ובקאע".