תיעוד מיוחד מהלחימה להכרעת גדוד מרכזי של חמאס

20.11.23
מערכת את"צ

כוחות ההנדסה, החי"ר והשריון של אוגדה 36 לוחמים להכרעת גדוד 'זייתון' של החמאס - אחד הגדודים המרכזיים של ארגון הטרור הפועל באזור שכונת זייתון שבעיר עזה, ומתבצר בלב שכונות מגורים, בתי חולים, בתי ספר וגנים כשהוא מסתתר ותוקף מתוך תשתיות אזרחיות.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני הובילו את תחילת הלחימה ב'זייתון'. הם נתקלו בעשרות רבות של מחבלים מאז תחילת הלחימה בשכונה, ניהלו קרבות פנים-אל-פנים מולם, ועד כה חיסלו רבים מהם.

 

בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 השתלטו על מספר יעדים מרכזיים של גדוד 'זייתון', ביניהם לשכתו של מפקד חטיבת עזה והמפקדה המרכזית של הגדוד. הכוחות סרקו את המרחב, איתרו אמצעי לחימה רבים ובסיום הסריקות השמידו את לשכתו של מפקד החטיבה.

 

הכוחות גם הכווינו תקיפה אווירית במרחב השכונה והובילו לחיסולם של מחבלים. בימים האחרונים, הם איתרו מעבדה לייצור רקטות, חומרי חבלה ונפץ, פיר מנהרה, אמל"ח רב וכלי טיס בלתי מאוישים בתוך מסגד בשכונה.

 

לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר השמידו יעדים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונה, ביניהם מוצב לייצור אמצעי לחימה של הגא"פ, בו נמצאו רקטות כבדות וארוכות טווח ומחרטה ששימשה למטרות טרור.

לאחר מכן, הושמדו פירי מנהרות, נכבשו מפקדות של ארגון הטרור חמאס, הוחרם חומר מודיעיני ששימש את הארגון ללמידה על אמל"ח צה"לי ונתקפו מבנים נוספים מהם ירו מחבלים אל עבר כוחות צה"ל.

 

"בימי הלחימה האחרונים של אוגדה 36 בשכונת זייתון, נתקלנו כל העת באויב שמתחבא מאחוריי ילדים ונשים ומאחורי תשתיות אזרחיות רגישות", סיפר מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא, "כוחות האוגדה, ביניהם צוותי הקרב של גולני, של חטיבת השריון 188 ושל חטיבת בית הספר לחי"ר, פעלו בתוך זירת מלחמה מורכבת בתוך השטח הבנוי, חשפו את המחבלים שהתחבאו במרחב האזרחי וחיסלו מחבלים רבים".

 

"הישגים אלו התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין כוחות החי"ר, ההנדסה והשריון לכוחות חיל האוויר", הוא הוסיף, "לא נפסיק עד שנשיג את כל המטרות שלנו, ונמשיך לפעול כדי להגן על הבית שלנו".