מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"ערב טוב.

כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ולהעמיק את ההישגים בעזה. בימים האחרונים, כוחותינו מנהלים קרבות פנים אל פנים מול מחבלי גדוד זייתון, אחד הגדודים המרכזיים של חמאס ברצועה.

כוחותינו עם ידם על העליונה בכל הקרבות האלו. כוחותינו איתרו והשמידו נכסים רבים של הגדוד, בהם מעבדות לייצור רקטות, אמצעי לחימה, חומרי טרור וחומרי מודיעין. מפקדות טרור, אמל"ח רב וחומרי מודיעין. רובם ממוקמים בתוך ובסמוך לבתי ספר, מסגדים ומוסדות הומניטריים. זו שיטת הפעולה של חמאס, המשתמש באוכלוסייה כמגן אנושי.

בנוסף, הלוחמים מחטיבה 188 איתרו מעבדה לייצור אמל"ח וכלי טיס בלתי מאויישים בתוך מסגד. אני רוצה שתבינו - מסגד, במרחב זייתון, משמש מעבדה לייצור לחימה. לוחמים נכנסים למסגד, מבצעים סריקה אחרי שבדקנו שאין מלכודים, נכנסים לתוך המסגד הזה, מוצאים פיר - יחד עם לוחמי יהל"ם, מוצאים פיר. בנוסף לפיר הזה, ירידה ומדרגות ושם מגלים סדנה לייצור רקטות.

מחבלים שמייצרים רקטות בתוך מסגד, משתמשים באיסלאם ובסמלי האיסלאם על מנת לייצר טרור. כך אנחנו פועלים - חושפים ומגלים אמל"ח רב, משמידים תשתיות טרור וחושפים לעולם את השיטה שבה חמאס מתנהל - שהוא משתמש במסגדים, בתי ספר, בתי חולים, על מנת להסתיר את תשתיות הטרור שלו.

לפני כל כניסה של כוחות ללחימה, חה"א מבצע סדרת תקיפות רחבה שמטרתה הסרת איומים על כוחות היבשה ויצירת תנאים מיטביים לפעילות יבשתית. הכוחות ממשיכים להתקדם על פי התוכנית, זה לוקח זמן בגלל בטחון כוחותינו - בגלל בטחון כוחותינו, פעולה מקדימה של חיל האוויר, סריקות, גילוי אמצעי חבלה, גילוי מקומות ממולכדים, זה לוקח זמן וטוב שכך - וזה דורש סבלנות, וכך אנחנו נמשיך לפעול.

למלחמה הזאת יש שלבים. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל יום. אנחנו מתאימים את היקף משרתי המילואים שלנו במערכים העורפיים של צה"ל. מערכים שאנחנו יכולים לרדד, לצמצם, להחזיר הביתה על מנת לצבור אנרגיה ולחזור בהמשך, על מנת לאפשר למשק להתנהל כלמערכים עורפיים. אנחנו עושים זאת, אנחנו מייצרים בכך את התנאים שיאפשרו ללחימה להתמשך לאורך זמן.

בצפון, צה"ל תקף היום תשתיות טרור של חיזבאללה וחיסל חוליות מחבלים בשטח לבנון באמצעות מטוסי קרב, מסוק קרב וטנקים. זו הייתה תקיפה רחבה מאוד שחיסלנו בה מחבלים של חיזבאללה שירו עלינו גם רקטות, וגם חוליה שניסתה לבצע ירי נגד טנקים לשטחנו. הגבנו בצורה תקיפה מאוד לירי שבוצע לשטחנו.

כמובן, השיגורים של חיזבאללה פגעו בשטח ישראל, הם פגעו במוצב וזאת כתוצאה משיגור של שלושה כלי טיס שאחד מהם פגע במוצב. אין נפגעים בצפון. אין לנו נפגעים, ואנחנו הגבנו בצורה אגרסיבית מאוד לתקיפות האלה, אנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון, ונמשיך להגיב באופן התקפי.

בעורף, אנחנו ממשיכים לעדכן כל העת את הנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים. עשינו גם התאמה, כל הזמן אנחנו עושים התאמה באזורים. גם בבתי למידה, וגם בבתי ערים שנפתחים בהם מוקדי הלמידה השונים, תמשיכו להסתכל באתרים, להתעדכן בהנחיות, הנחיות אלה מצילות חיים.

עד כה, מסרנו הודעה למשפחותיהם של 388 חללי צה"ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות בשעתם הקשה ביותר. יהי זכרם ברוך.

היום, צוין ברחבי העולם יום הילד הבין לאומי. ברגעים אלו מוחזקים בעזה 40 ילדים וילדות. הם נחטפו מיטותיהם בפראיות ובברוטאליות על ידי מחבלי חמאס. הם מוחזקים הרחק מביתם, ברחבי רצועת עזה, חלקם ללא הוריהם, ללא זכויות בסיסיות. מי שאחראי לפשע הזה זו הנהגת חמאס ובראשה יחיא סינוואר, אחראי בלעדי שיודע היכן הילדים האלה והוא הנושא באחריות לכך. מוטלת עלינו ועל העולם כולו חובה מוסרית להחזיר את הילדים האלה ואת החטופות והחטופים כולם הביתה.

משפחות החטופות והחטופים, אנחנו נעשה הכול- הכול, כדי שזה יקרה".

שאלות ותשובות:

ש: האם הופתענו מעוצמת ההתנגדות של חמאס בימים האחרונים והאם נעשה מספיק שימוש בחיל האוויר? שאלה שנייה, עד מתי ישראל תבליג לתקיפות בצפון ומתימן?

ת: אני רוצה רגע להסביר את הקרבות עם חמאס. אנחנו עשינו מהלך התקפי שפגש את לב העיר עזה - שאטי, שיפאא׳, בצורת כיתור ולפיתה. זה גרם לזה שאנחנו הגענו לתוך לב העיר מהר מאוד הרבה יותר מהר ממה שחמאס ציפה, מה שמחבלי חמאס הופתעו בשטח, פירקנו את קו ההגנה. זה השאיר את המזרח כאזור שאליו הם התקבצו בגלל המהלך ההתקפי שלנו.

עכשיו אנחנו סורקים את המזרח במסרקות ברזל, ושם פוגשים את זייתון ואת ג’באליה ובתוך הדבר הזה המחבלים שנשארו. אני רוצה להגיד, כל קרב כזה ידנו על העליונה, יש התנגדות ויש קרבות, חלקם פנים אל פנים, לוחמי צה"ל ידם על העליונה בקרבות הללו. לפני הקרבות האלה מפעילים אש מאוד מאוד משמעותית מהיבשה, מהאוויר לפני כל קרב כזה.

נכנסים אליו רק אחרי שאנחנו מבינים איפה נמצא האויב. כך אנחנו פועלים וכך נמשיך לפעול, אנחנו נמצאים באזור של ג’באליה, בלפיתה מלאה של מרחב של ג’באליה, ומתחילים לפרק גם שם את הגדוד. כך אנחנו פועלים במזרח עד שנפרק את כל התשתית במזרח של חמאס.

לגבי השאלה שלך על תימן ולבנון, לגבי תימן - קרה אירוע חמור מאוד בעולם הספנות. החותים בתימן חטפו אונייה תמימה שהייתה בדרכה מטורקיה להודו. אונייה בין לאומית, לדעתי דגל בהאמאס, אונייה יפנית עם בעלות בריטית מסוימת, אונייה בין לאומית. צוות בין לאומי, אין קשר בצוות למדינת ישראל. אין קשר לאונייה כאונייה ישראלית, היא לא אונייה ישראלית.

היא אונייה בינלאומית. זו פעולה פיראטית חמורה של טרור שנעשתה בים, היא פוגעת בנתיבי השיט, זה חמור מאוד, העולם יודע שזה חמור, צריך לטפל בזה בחומרה גדולה מאוד. זה לגבי האירוע בתימן, זה במעקב מלא להבנתי של כלל הכוחות שנמצאים באזור, זה בעיקר כוחות אמריקאיים באזור הזה.

לגבי לבנון, אנחנו בלבנון פועלים בתגובה קשה מאוד לכל מה שקורה לעבר שטח ישראל, הפעולות שלנו הן בעיקר אל מול מי שביצע את הירי - חוליה ביצעה ירי, חוליה מחוסלת. אזור ממנו שיגרו רקטה - כל האזור נתקף, עם המפקדה שלו, עם כל המקומות שמהם ניהלו את הירי הרקטי.

יש נפגעים רבים מאוד לחיזבאללה כתוצאה מהפעולות האלה ואנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה בו ככל שהוא יתקוף אותנו. תהיה פגיעה קשה מאוד בכל מי שיתקוף אותנו.