מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,
ביממה האחרונה כוחות יבשה רבים, בחיפוי כלי טיס וכוחות ימיים, מעמיקים את פעולתם במחנה שאטי – מעוז מרכזי של חמאס בצופן הרצועה. ממשיכים בחיסול מחבלים - יחד עם שירות הביטחון הכללי, חיסלנו היום מחבלים שעסקו בהוצאה לפועל של פיגועים מעזה לשטחי יהודה ושומרון. לב מדינת ישראל.

חמאס איבד את אחיזתו בצפון הרצועה – תושבי עזה עזבו בניגוד להנחיותיו. כדי למנוע זאת – הוא משקר על המתרחש בבתי החולים. אתמול מיהרו להאשים אותנו בתקיפה בבית החולים שיפאא - בדקנו את המערכות שלנו בצורה יסודית, ושוב גילינו שמדובר בשיגור כושל של ארגוני הטרור ברצועה. חמאס יורה והורג את אנשיו.

חמאס מבצע פשע מלחמה בשימוש שלו בבתי חולים. בשעות האחרונות מופצות ידיעות כוזבות שאנחנו מכתרים את בית החולים שיפאא ותוקפים אותו. אלו דיווחים שקריים. אנחנו מנהלים קרבות עם מחבלי חמאס הרצחניים שבוחרים להילחם דווקא סמוך לבסביבת בית החולים, אנחנו פוגעים בהם באופן ממוקד ומחסלים אותם. יש מעבר בטוח קבוע ליציאה ולכניסה בחלק המזרחי של בית החולים.

חיסלנו את המחבל שהחזיק כאלף עזתים כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות. בית החולים התפנה.משוחחנו היום עם אנשי צוות בית-החולים שיפאא' ואמרנו לו בבירור – צה"ל לא תוקף את בית החולים. נמשיך לאפשר לחולים ולצוות הרפואי, ולכל תושבי צפון הרצועה לעבור דרומה בבטחה.

אני רוצה שידעו את זה גם בעולם ולכן אומר את זה גם באנגלית-

There has been a lot of misinformation from Gaza today. So I want to clarify the facts. There is no siege, I repeat there is no siege on the Shifa Hospital. The east side of the hospital is open on Al-Wehda street, for the safe passage of Gazans who wish to leave the hospital.

We’re speaking directly and regularly with the hospital staff. The staff of the Shifa Hospital has requested that tomorrow we will help the babies in the pediatric department get to a safer hospital. We will provide the assistance needed.

And, there’s something that the world must not forget and we will not let the world forget it: Hamas has been holding hostages, 239 men, women, children, elderly and babies. Don’t forget - babies. For 36 days. This is a crime against humanity and we will not let the world forget it.

בצפון, תקפנו היום וגם בערב, במטוסי קרב וירי תותחנים, שורה רחבה של מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לירי לעבר יישובי הצפון ביממה האחרונה.

חיזבאללה, בהכוונת איראן, מנסים לאתגר את ישראל במטרה להסיט את הקשב של צה"ל מעזה. אנחנו ממוקדים בעזה, ונמשיך לפעול בכל חולייה שתנסה לפגוע במדינת ישראל.

בשעה האחרונה תקפנו בסוריה בירי תותחנים, בתגובה לשתי רקטות שנורו לעבר רמת הגולן ונפלו בשטח פתוח. נסראללה וארגוני טרור נוספים ממשיכים לסכן את תושבי לבנון ותושבי סוריה לטובת האינטרסים של איראן ושל חמאס-דאעש.

במקביל, אנחנו עוקבים אחרי הטרור החות'י ואחר תמיכת איראן וחיזבאללה בטרור, ביחד עם שותפנו האמריקאים ושותפים אחרים בעולם. אנחנו עוקבים אחרי התמיכה של איראן וחיזבאללה בטרור החותי.

בעורף, ההנחיות מצילות חיים. הן מתעדכנות באתרים. המשיכו להישמע להן, והקפידו למלא אותן במלואן.

היום, מזה שישה שבועות מתחילת המלחמה, חשוב להדגיש שוב – אנו עוסקים כל העת באופן יזום במגוון מהלכים להשבת החטופים. התהליכים האלו מורכבים והם לוקחים זמן. צריך להמתין לזה שהם יתממשו ונעדכן את המשפחות.צה"ל פועל יחד עם יתר ארגוני הביטחון מסביב לשעון במאמץ עליון - מודיעיני, מבצעי ואזרחי - על מנת להשיבם. אנחנו לא נחמיץ אף הזדמנות להשיב את החטופים.

עד כה עדכנו את משפחותיהם של 239 חטופים וחטופות. נמשיך לעדכן את המשפחות בכל פרט מידע שקיים ברשותנו, ואחרי זה גם את הציבור. נמסרה גם הודעה למשפחותיהם של 361 חללי צה"ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל. בניהם חמישה אנשי מילואים שהודענו היום על נפילתם בקרבות בעזה.

הם נלחמו בגבורה ואומץ לב למען בטחון מדינת ישראל. צה"ל הוא צבע העם ואנשי המילואים הם מקור עוצמתו. הם עזבו הכל כדי להתגייס ולהילחם על הבית, בגבורה. הם הותירו מאחור משפחות וילדים ולא חשבו אפילו לרגע לפני שהתייצבו לקרב להילחם על הבית, למען מדינת ישראל.

שאלות ותשובות:

ש: האם החטופים שמיועדים לשחרור מוחזקים רק בידי חמאס או בידי הגא"פ וארגונים נוספים?

ת: אנחנו במאמץ מודיעיני רחב, במפקדה שהוקמה בראשות האלוף במילואים ניצן אלון. זה קורה בתוך צה"ל וזה באופן משותף עם השב"כ והמוסד. אנחנו בונים תמונת מודיעין מלאה ועוקבים אחרי התמונה הזאת, והיא כל הזמן משתנה ומשתכללת, והמידע נכנס. לא אציין בדיוק איזה ארגון אוחז במי, אבל ראינו גם סרטון של הגא"פ שהוא סרטון אמיתי, וגם סרטון של החמאס ולכן אלו עובדות קיימות. המידע הזה עומד ברשותנו, ונמשיך לעבוד ולא נחמיץ אף הזדמנות מודיעינית, מבצעית או אחרת להשבת חטופים.


ש: עוד כמה שבועות צה"ל צריך כדי להשלים את מיטוט היכולות הצבאיות של החמאס, וכמה חולים נשארו בבתי החולים בעזה ומתי הצפי להשתלט עליהם?

ת: ההישגים במלחמה הם השיגים חשובים, והם קורים ע"פ התוכנית. צריך לגלות צניעות. אנחנו ממשיכים להילחם באופן נחוש. ההישגים והמעשים ידברו בעד עצמם. אנחנו צריכים לראות שפירקנו את חמאס. זה לוקח זמן. חמאס בנה תשתית תת-קרקעית מתוחכמת שאנחנו לא ניתן לו להשתמש בה כמלכודת לחיילנו, ולכן נעבוד באופן בטוח ויסודי כדי לשמור על חיילנו לצד השגת המשימה.

הוא גם משתמש בבתי חולים ובאזרחים כמגן אנושי. כמות האנשים שעזבו בימים האחרונים, בגלל שחמאס איבד שליטה בצפון רצועת עזה, רק בשלושה ימים האחרונים, הוא קרוב ל-200 אלף איש. העזיבה של האזרחים משרתת אותנו, והמסדרון ההומניטרי משרת אותנו, ממקד אותנו במלחמה אל מול מחבלי חמאס. זה ייקח זמן צריך להבין את זה - בשביל לפרק את חמאס צריך את הזמן הזה, גם בצפון וגם בדרום.


ש: בשבועיים האחרונים אנחנו רואים כמעט מדי יום צילומים של חיילים ברצועה עם שלטים על "חזרה לגוש קטיף". האם צה"ל נערך ליישוב מחדש של רצועת עזה לאחר שהשלים את כיבושה? ושאלה נוספת בגזרת הצפון, צה"ל תקף בנקודה הצפונית ביותר בלבנון. האם מתכוונים להעמיק עוד יותר את התקיפות בשטח לבנון, והאם מסר דומה כפי שהועבר לאסד כריבון מסוריה יועבר לממשלת לבנון?

ת: צה"ל הוא צבא העם. כשמשרתים בצה"ל, השיח הפוליטי נשאר בחוץ. הוא לא חלק מהמשימה. בין בשגרה ובוודאי במלחמה. לכן, כל התמונות האלה מקומם לא במלחמה - הדבר הזה הובהר למפקדים ולאנשים בשטח. אנחנו מתמקדים במלחמה וצריך לשמור על בטחון כוחותינו ועל הנהלים, וקל וחומר שזה המשימה שלנו.

לגבי הסוגיה של המסר, סוריה היא מדינה ריבונית, אסד הוא הריבון של המדינה. כל פעולת טרור שמתבצעת משטח סוריה היא באחריות המשטר הסורי. לגבי לבנון, המסרים האלה כבר הועברו. גם נשיא ארה"ב אמר שלבנון היא מדינה ריבונית שאחראית למעשים שלה.

כרגע חיזבאללה עושה פעולות טרור בשטח מדינת ישראל, ומדינת ישראל מגיבה דרך צה"ל באופן התקפי, חד, ונחוש, וגובה מחיר. נסראללה, במקום להיות מגן לבנון, הוא בוחר להיות מגן דאעש וחמאס. אנחנו נגיב באופן חד ותקיף על כל פעולת טרור כנגדנו.