אפשר לנסוע בתחב"ץ גם על אזרחי

בעקבות החיסכון המשמעותי שנוצר עם המעבר למערכת 'זוזו' - החל מ-15 בדצמבר, כל משרתי ומשרתות צה"ל יוכלו להשתמש באמצעותה בתחבורה ציבורית גם בנסיעה פרטית, בלבוש אזרחי וללא תשלום - ולא רק בסופ"ש. אז איך בדיוק עושים את זה? כל התשובות לכל השאלות

06.12.22
עלמה סברוב, יובל בניאן, מערכת את"צ

כחלק מתוכנית איכות וחווית השירות, השיקו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שדרוג חדש למערכת 'זוזו' - החל מ-15 בדצמבר, תוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית ללא תשלום גם בנסיעה פרטית בלבוש אזרחי בימות השבוע, ובמהלך הסופ"ש.

המערכת נולדה מתוך ההבנה כי יש לשפר את מערך ההיסעים של צה"ל תוך ניהולו בצורה חסכונית המיטיבה עם החיילים, בדגש על המערך הלוחם - ואכן, 'זוזו' הובילה לחיסכון של מיליוני שקלים. בעקבות זאת, הגדילו באט"ל את המענה לחיילי צה"ל ויצאו בבשורה המהפכנית.

שימו לב - החידוש מתיר נסיעה על אזרחי לבסיסי/מבסיסי צה"ל או נסיעה על אזרחי מחוץ לצה"ל.

אין שינוי בהנחיות ההופעה והלבוש בנסיעה על מדים.

 

כך תעדכנו את החוגר באמצעות אפליקציית רב קו

 

"זוזו" היא אפליקציה צה"לית, המחליפה את תעודת החוגר ב"תשלום" עבור הנסיעה. אם עד כה העברתם את החוגר כדי לתקף נסיעה, מהיום תעשו זאת באמצעות האפליקציה.

בשיטת תשלום לפי מרחק באמצעות מערכת זוזו צה"ל יכול לחסוך כסף בהוצאה על התחבורה הציבורית ובזכות חסכון זה להגדיל את המענה לחיילי צה"ל ביחידות ההכשרה ובמערך הלוחם בהיסעים עד הבית וישירות לבסיס.

"זוזו" מיועדת לחיילי חובה ולאנשי קבע. היא איננה מיועדת לשימוש מלש"בים, אנשי מילואים ועובדי צה"ל.

חשבון זוזו הינו חשבון אישי המיועד לשימושו של החייל בלבד, חל איסור על העברת פרטי המשתמש לשימושו של אדם אחר.

כמו באפליקציות תחבורה אזרחיות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח את האפליקציה, לסרוק את הברקוד על מכונות התיקוף ולהזין את התחנה בה אתם יורדים. 

  • ברכבת יש לתקף את הכרטיס ביציאה מהתחנה. 
  • לאחר התיקוף, תקבלו כרטיס עלייה לאוטובוס, שאותו תוכלו להציג לפקח אם יבקש מכם. 
  • נתוני התנועה שלכם מאובטחים ולא נשמרים. 
  • אם אתם לא מצליחים להתחבר למשתמש שלכם, תוכלו להתקשר למוקד הטלפוני של זוזו, במספר: 03-957-4888 (שלוחה 8).
  • שיטת התשלום והנהלים בנסיעה על אזרחי זהה לנסיעה על מדים.

ניתן להשתמש ב"ZUZU" לתיקוף נסיעה באוטובוסים (של כל החברות), ברכבות, בכרמלית וברכבלית.

על מנת להשתמש באפליקציה יש להיכנס ל-https://zuzu.prat.idf.il/. תוכלו למצוא קישור גם באפליקציית דו"ח 1, או באפליקציית 360.

לעדכון החוגר יש להיכנס לאפליקציית רב קו ולסרוק את החוגר, כפי שמוסבר בסרטון המופיע בתחתית עמוד זה

-

להורדת אפליקציית רב קו באייפון לחצו כאן

להורדת אפליקציית רב קו באנדרואיד לחצו כאן

כלל משרתי צה"ל נדרשים להשתמש באפליקציית זוזו בלבד בתחבורה ציבורית ולעדכן את החוגר באמצעות אפליקציית רב-קו אונליין. לאחר מכן ניתן להטעין בכל חודש עד 100₪ בחוגר, סכום שנועד לשימוש במצבים שבהם האפליקציה אינה מספקת מענה מיטבי, כמו גמר הסוללה, היעדר קליטה סלולרית וכד'. בעוד מספר שבועות לא יהיה ניתן להשתמש בחוגר לתשלום בתחבורה ציבורית כלל.

לכל חוגר יהיה מספר מוגבל ומינימלי של נסיעות בחודש, המיועדות למקרים חריגים ויוצאי דופן, שבהם אין לכם קליטה סלולרית או שנגמרה לכם הסוללה, כך שתוכלו לתקף את הנסיעה.

אם אין באפשרותכם להשתמש באפליקציית ZUZU, תוכלו להגיש בקשה להחרגה מול נציג היחידה.

תוכלו להתקשר למוקד הטלפוני של "זוזו", במספר: 03-957-4888 (שלוחה 8). 

התשלום באמצעות החוגר נועד לשימוש במקרי חירום בלבד. אם קיימת סיבה מוצדקת לניצול 100 השקלים, ניתן לפנות לנציג היחידה (האחראי על הלוגיסטיקה שלה) ותחת שיקולו, ניתן יהיה להקצות 100 שקלים נוספים לאותו חודש לטובת נסיעות חירום.

החל מחודש מאי ובאופן הדרגתי יחל צה"ל להנפיק תעודת חדשות, ובהן חוזה מוגבל לשימוש, תחת השם "ערך צבור", ובו סכום ראשוני של 100 שקלים. לאחר מכן בכל חודש יהיה ניתן לבצע השלמת טעינה עד 100 שקלים  באמצעות אפליקציית רב-קו.

הקוד יתקבל כהודעת סמס במהלך חודש מאי. אם לא קיבלת את הקוד במהלך חודש מאי, ניתן לפנות לנציג היחידה לברור.

כל הנסיעות של חיילי צה"ל במדים ממומנות על ידי צה"ל ואין צורך לשלם בעצמכם עבור הנסיעה.

היישומון מחייב הפעלת GPS באופן קבוע על מנת שלא תיאלצו להפעיל אותו בכל פעם מחדש, אך השימוש במיקום נעשה רק בעת העלייה על אמצעי התחבורה והירידה מהם. מיקום העלייה והירידה הם הנתונים היחידים שנאספים מהמכשיר, וזאת על מנת לחשב את מחיר הנסיעה שלכם, בהתאם למרחק אותו נסעתם. "ZUZU" אינו שונה מהותית מהחוגר, שגם הוא אוסף מיקום ושעת עלייה על אמצעי התחבורה לצורך תשלום על הנסיעה.

סמכו עלינו שהיישומון עבר אישורי ביטחון מידע, ושאין חשש להשתמש בו.

נכנסים לאפליקצית רב קו , נרשמים ולאחר מכן סורקים את החוגר. במקרה והיתרה בחוגר תהיה פחות מ60 ש"ח ניתן להשלים עד לתקרה של 60 ש״ח וסכום חודשי כולל של 120 ש״ח.

ניתן להטעין את החוגר בסכום מקסימלי של 60 ש״ח וכאשר נגמר סכום זה ניתן להטעין מחדש עד 60 ש״ח נוספים ועד לסכום כולל של 120 ש"ח בחודש.
במקרה חריג בו נגמרו 120 השקלים הללו ניתן לפנות לנציג היחידה.
בימים בהם יש תקלה צה"ל מגדיל את מספר הפעמים שניתן להטעין את החוגר ככל שנדרש באופן גורף לכלל המשתמשים.

חשוב להטעין את החוגר כגיבוי במקביל לשימוש במערכת זוזו, זאת על מנת ליצור מענה רציף במקרה בו לא ניתן להשתמש באפליקציה
בתחילת כל חודש מתעדכנת הזכאות