מערכת את"צ

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

בוקר טוב. אנחנו בפתחה של היממה ה-18. בעזה צה"ל ממשיך בתקיפות. מיקוד האש שלנו הוא בבירת הטרור, בלב העיר עזה ובשכונות שבאזור הצפוני של רצועת עזה בדגש לשכונת זייתון, שג'אעיה, ג'באליה, שאטי, בשכונות האלה תקפנו תקיפות מאוד משמעותיות לאורך הלילה. לכן אני חוזר ומדגיש לתושבי עזה שזזו דרומה מעבר לנחל עזה - אנחנו ממשיכים לתקוף בעוצמה באזורים של העיר עזה וסביבתה, שם חמאס מעבה את תשתיות הטרור שלו, שם חמאס נערך ומסדר את הכוחות שלו. אנחנו ממשיכים לתקוף שם בעוצמה, ולביטחונכם האישי, מי שלא עזב - נועו דרומה לנחל עזה. אנחנו בונים שם מאמץ הומניטרי שיאפשר תנאים להתקיים שם. חזרה צפונה מהווה סיכון עבורכם, תישארו בדרום שם נבנה מאמץ הומניטרי משמעותי עם המצרים וארה"ב על מנת לממש את קיומכם שם.

כמו כן אנחנו תקפנו הלילה מחבלי חמאס שנערכו לבצע פעולות טרור נוספות לעורף הישראלי במספר מוקדים. הלוחמים שלנו, לוחמי צה"ל ערוכים בשטח, מוכנים ונחושים וממשיכים להתאמן ליום פקודה. שבועות לחימה ארוכים לפנינו ונפעל בעיתוי המבצעי הנכון ביותר ועל פי הנחיות הדרג המדיני.

בצפון - חיסלנו הלילה חוליית מחבלים שניסו לשגר רקטות לעבר שטח ישראל ממרחב הר דב. הכוחות בצפון ממצים כל מודיעין ומפעילים את חיל האוויר ויכולות נוספות, תוקפים והורגים חוליות, רובן לפני שהצליחו לשגר לעבר ישראל וכך נמשיך לעשות בצפון, בתגובה משמעותית ותקיפה משמעותית והמשך הגנה חזקה. ביממה החולפת חיסלנו סה״כ חמש חוליות מחבלים ונמשיך את זה מול כל חוליה שתהווה איום.

בעורף אנחנו רואים התמעטות של השיגורים מעזה אבל אסור לגלות שאננות. זו בחירה של האויב, וניסיון שלהם להרדים אותנו. עדיין יש להם יכולות שיגור, אנחנו צריכים לגלות ערנות, ההגנה שלנו לא הרמטית. מה שמאפשר לנו לקיים שגרה בצל מלחמה ולחזור ללימודים זה היצמדות להנחיות. תמשיכו להתסכל באתר של פיקוד העורף, תמשיכו להקשיב להנחיות של פקע"ר ותמשיכו להתנהג באופן מופתי, ונוכל ככה לנהל שגרה בצל המלחמה. אני ממש מבקש לא לגלות שאננות, האויב יכול לשגר רקטות אנחנו מוכנים לזה גם בהגנה אווירית וגם אל מול ההתנהלות שלכם שהיא אחראית ומסורה.

אמש שוחררו החטופות נורית קופר ויוכבד ליפשיץ ושבו הביתה לישראל, וכרגע הן נמצאות בבית החולים באיכילוב. אנחנו שמחים על חזרתן לארץ ולחיק משפחתן. באותה נשימה אני רוצה להזכיר שבעליהן של יוכבד ונורית עדיין מוחזקים בשבי חמאס, והם שניים מתוך 222 חטופים, תינוקות ילדים וקשישים. הצוותים המבצעיים של צה"ל פעלו באופן הדוק עם המתאם גל הירש ועם כל גופי הביטחון כדי לסייע בהבאתן הבטוחה ארצה.

למצרים תפקיד מפתח בסוגיית החטופים והנעדרים, והמאמצים שהיא משקיעה בסוגיה אפקטיביים ומבורכים. אנו פועלים איתה עם מצרים בשיתוף פעולה ומודים לה ולצלב האדום על עשייתם בנושא. אנו מחויבים להשבת כל החטופים הביתה ונמשיך לנהל מאמצים אזרחיים, מבצעיים ומודיעינים מסביב לשעון. משימה זו עומדת לנגד עינינו, זו משימה בעדיפות עליונה.

כחלק מהשחרור של נורית ויוכבד, הפיץ ארגון הטרור הרצחני חמאס סרטון ציני שבו רואים את הנשים עם מחבלים שהן מקבלות מזון. אסור להתבלבל לרגע - זה חלק מהטרור פסיכולוגי שחמאס מנסה להפעיל נגד אזרחי ישראל וגם נגד העולם כולו כדי להראות לכאורה שהוא ארגון הומני. זה סרטון טרור ציני שלא יצליח להשכיח מאף אחד מאיתנו איך מחבלים רצחניים ונפשעים חדרו ב-7 באוקטובר לקיבוץ ולקחו בשבי חטופות, נשים מבוגרות והשאירו את הילדים והנכדים שלהן בבית. זה מעשה רצחני ונפשע, אנחנו לא נשכח אותו ולא נפסיק להזכיר אותו לעולם.