מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"בצפון הגדרנו על בידוד המרחב. המשמעות זה שביישובים הנמצאים 4 ק"מ אין תנועה. בגבול הצפון מי שנמצא סמןך לגבול - להיות סמוך למרחבים המוגנים. צה"ל חזק דרוך ועירני בפצ"ן. המאמץ ההתקפי בעזה - בוצעו תקיפות של הארגון, צה"ל תקף הלילה בהכוונה מודיעינית וחיסל את בילל אל קידרה, מחבל כוח המחבלים של הנוחבה, שהיה אחראי בשטח על הפשיטה בקיבוץ ניר עוז. זה הבכיר השני שחוסל והוא לא יהיה האחרון.

בשעה האחרונה התחדש הירי מעזה. אסור שהשקט ייצור שאננות. חשוב שהתושבים בדרום יקשיבו להנחיות, אלה הנחיות מצילות חיים. כמו כן, אנחנו ממשיכים להיערך ולהתמודד עם היעד שהגדרנו - השמדת חמאס. זאת לצד תקיפות אינטסיביות למי שקשור לחמאס. צה"ל השמיד מספר תשתיות טרור הלילה. נהרגו הרבה מחבלים, אנחנו ממשיכים להקריס את השליטה של חמאס.

לצד ההתקפה, ממשיכים בהגנה. זה אזור מלחמה, בשעה האחרונה חיסלנו מחבל במרחב הזה. בעזה אנחנו מפנים את האוכלוסייה מהעיר עזה לנחל עזה, הפינוי נמשך, עד עכשיו מאות אלפים התפנו. חמאס משקיע אנרגיה כדי לעצור את התהליך. מצטברות בידינו עדויות שחמאס מנסה למנוע אקטיבית את הפינוי. אנחנו נאפשר אותו דרומה - נועו דרומה לנחל עזה, יש שם תנאים שיאפשרו להתקיים.

חמאס טען שצה"ל תקף שיירות אזרחים. זה דיווח שקרי. הם עושים שימוש ציני. הלגיטימציה מתערערת והוא גרוע מדאעש ונמצא תחת ביקורת בינלאומית חסרת תקדים. הוא מפעיל ומפיץ מניפולציות שקריות. הוא ממשיך במלחמת התודעה.
אני צופה שבימים הקרובים נראה יותר דוגמאות מהסוג הזה.

במקביל לאירועים אלה מסתכלים סביב המזרח התיכון. צה"ל יפעל במוכנות ודריכות גבוהה בכל הגזרות. בפקמ"ז פרוסים באיו"ש וביצעו מעצרים הלילה. במקביל מנהלים שיח עם ההתיישבות. מבחינת העורף ההנחיות מתעדכנות כל 24 שעות. אתמול בערב הופצו הנחיות חדשות. יש חשיבות על שמירה על ההנחיות שמרו על בטחונכם.

הלילה הרמטכ"ל שוחח שוב עם מ' פקמ"ז האמריקאי ורמטכ"לים נוספים מאירופה. כולם תומכים בנו ועושים מאמצים מודיעיניים לטובת צה"ל. במסגרת בתמיכה נשלחה נושאת מטוסים נוספת עם תחמושת מתקדמת. ידידות משמעותית בין ישראל לארה"ב שמהווה מסר - איתנות וקשרים שהם שותפות גורל ומהווים חלק מרכזי בהשגת מטרת המלחמה.

אנחנו הודענו עד כה ל-286 משפחות של חללי צה"ל. משפחות שכולות. כמו כן עדכנו בכובד ראש 126 משפחות של נעדרים וחטופים. ליבנו איתם ומחבקים ותומכים בהם ככל שניתן. אני רוצה להבטיח שאנחנו עושים מאמץ בעדיפות עליונה במלחמה על מנת לאסוף מידע שיסייע לאתר את אהוביכם. נמאים בתיאום מלא. לא מתפשרים ולא נתפשר על דיוק ואמינות. עלינו לתת לכם תמונת אמת.

אנחנו ממשיכים לקדם את המוכנות לימים הבאים- בשעות האחרונות חלק מהאזורים יש שיבושי gps. זו לא התקפת סייבר. נדרש מהציבור להישמע להנחיות".