תא״ל איציק כהן נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת ״הפלדה״

20.09.23
מערכת את״צ

תא״ל איציק כהן נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "הפלדה" (162), במקומו של תא״ל נדב לוטן, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. 

טקס חילופי המפקדים נערך הערב (רביעי) בלטרון, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.


"במלחמת יום הכיפורים לקחו חיילי ומפקדי אוגדה 162 חלק משמעותי. הם עמדו כנגד הכוח המצרי, שהיה רב מהם, ובנחישות, יוזמה ועצבי פלדה ניצחו״, אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ״זהו היה ניצחון שהושג בזכות הפיקוד הקרבי ונכונות הכוחות ללחימה. פלדת השריון עמדה בקרב - אך חשובים ממנה הם אנשי הפלדה שבגבורה ובמסירות שינו פני המערכה, עד לניצחון״.

״יובל עבר מאז; שדה הקרב השתנה, ואיתו גם האויב והאיומים״, הוא המשיך, ״כיום, זוהי מציאות ביטחונית מורכבת ומאתגרת, בה אנו נדרשים לזכור את המלחמה ולקחיה, ולהעלות על נס תמיד את חשיבותם של המוכנות והנכונות.
הציווים הם ברורים וידועים – עלינו להמשיך ולשפר את המוכנות לכל תרחיש ולחזק את הלכידות – המבצעית והאנושית יחדיו״.

״חיילי ומפקדי האוגדה, מהווים אתם את הדור הנוכחי של 'אנשי הפלדה'״, הצהיר האלוף, ״אתם, שזכיתם לשרת תחת אוגדה אשר אינה עומדת במקומה, פועלים לכל אורך הגבולות והגזרות המבצעיות. השתמשו בידע הזה ובניסיון, ורתמו אותם לפעולה. אני מאמין בכם, בעוצמה האנושית המצויה כאן; אשר איכותה מהווה המשך ישיר של דור לוחמי יום הכיפורים; וסומך עליכם שתמשיכו ותפעלו מתוך ערכים אלו".


"אוגדה 162 היום היא אגרוף מחץ ממוכן ומשולב חזק ביבשה. האוגדה בעלת יכולות רק״ם, אש, פו״ש, וקטלניות אשר הולכות ומתפתחות״, נאם מפקד עוצבת "הפלדה" (162) היוצא, תא״ל נדב לוטן, ״היא מהווה אבן יסוד לכל תכנית מבצעית בצה״ל וכוחותיה בסדיר ובמילואים נדרשים לרמת מוכנות גבוהה ביותר. יש בה מערך המילואים חיוני שמהווה עוגן של יציבות, ניסיון ושיקול דעת והוא קריטי להצלחתנו בכל משימה וזירה״.

״בשניים האחרונות פעלנו יחד לשימור וחיזוק המוכנות והכוננות כל העת ובראש הראשונה עם הפנים לחזית הצפונית. עמלנו כדי לפתח תפיסות ושיטות, להטמיע, ללמד ולהתכונן. הובלנו תרגילי מסגרות ארוכים ומלמדים וביניהם תרגיל אוגדתי בחודש המלחמה״, הוא הוסיף, ״שנתיים האחרונות נפלה בחלקי הזכות לפקד על האוגדה המורכבת והעוצמתית של צה״ל - הייתי שם איתכם בשגרה, במלחמה, בבט״ש ובהכשרה - ולמדתי מכם".



"אני מקבל היום את הפיקוד על אוגדה חזקה ומובילה ביבשה, שנמצאת בכשירות גבוהה למלחמה, ובה אנשים איכותיים ורוח מיוחדת״, דיבר מפקד עוצבת "הפלדה" (162), תא״ל איציק כהן, ״אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת ומאתגרת המחייבת אותנו לשמור על כשירותנו ולכידותנו ליום פקודה. אני סומך עליכם שנדע לשמור על הקיים ונמצא יחד את השבילים להמשיך לטפס למעלה לראש הפסגה ליעדים חדשים, תוך הקפדה על מצוינות, יכולות למידה, ערכים ואחריות מרחיבה".