אל"ם איוב כיוף נכנס לתפקידו כמח"ט מנשה

20.09.23
מערכת את"צ

אל"ם איוב כיוף נכנס לתפקיד מפקד חטיבה מרחבית "מנשה", במקומו של אל"ם אריק מויאל אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. טקס החילופים נערך הערב (רביעי) במחנה "עין שמר" (מפקדת חטיבה מרחבית מנשה), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

 


 
"מויאל, אתה מסיים היום תפקיד של מעל לשנתיים, ואלו שנתיים הן היו", נאם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, "את שינוי המציאות המבצעית שקרתה, זיהית - ומאז פעלת - בשכנוע, בשיח מקצועי, בגיבוש תפיסות וברתימת עמיתים וממונים - והכל כדי לשנות דפוסי פעולה ולהביא לשינוי ולשיפור המציאות המבצעית ומתן מענה לצורכי הבטחון. גיבשת תפיסה התקפית ותחבולנית תוך שכלול שיטות לחימה וטכניקות קרביות, גדלת בעוד שלושה גדודים והגית תפיסת תפר שמשרתת היום את האוגדה כולה". 

"היית שותף להקמת תא התקיפה ומימשת את תקיפות האוויר הראשונות מאז "חומת מגן" ב-2002, ופיקדת על צק"ח מנשה במבצע 'בית וגן׳ שהיווה דפוס פעולה חדש ושונה לאור הצורך שעלה - כל אלו הביאו לתוצאות בלתי רגילות של סיכול טרור, של פגיעה במחבלים ושל מימוש העיקרון שאין ולא יהיו ערי מקלט באיו"ש", הוסיף המאו"ג, "זר לא יבין זאת"! - בצער אני אומר כי רוב האנשים במדינה, ונכון הדבר גם ביחס לרוב המשרתים בצבא - שלא יודעים באמת עד כמה הלוחמים והמפקדים מקריבים בשירותם הצבאי באיו״ש. לילות בלי שינה, פעולות תוך סיכון חיים, אחריות כבדה על חיי פקודים, קבלת החלטות של חיים ומוות בכל מבצע, תחושת כשלון ואשמה על כל אזרח שנפגע ועל כל לוחם שנפקד - עומס פיזי ומנטלי שאין דומה לו בשום מסגרת. וכל זאת היה מונח על כתפיך מויאל בשנתיים שחלפו".



"המבצע אמש הבהיר היטב כי אנו נחושים לפעול ככל שידרש כדי לסכל טרור וכדי לשפר את המצב הבטחוני", המשיך תא"ל בלוט, "ידעו מבקשי רעתנו כי בידנו לפעול ביתר עוז וכי כל הכלים עומדים לרשותנו במאבק לביטחון אזרחי מדינת ישראל. איוב, אתה מקציני השדה הטובים בצה״ל ואתה נושא בתרמילך את המטען המתאים להמשיך את הדרך ואף לקחת את חטמ״ר מנשה לפסגות חדשות. אין לי ספק כי אתה הוא האדם הנכון בזמן הנכון, ברכת הצלחה נתונה לך!". 

"בבית העלמין בנתניה קבורים זכרונם לברכה זה לצד זה ברוך מזרחי שעצמותיו הועלו בשנת 1967 לצד בר פלח, נתן פיטוסי ושיראל אבוקרט שנהרגה אף היא בפיגוע בחדרה במרץ 2022 בהיותה שוטרת בגדוד מג״ב מנשה", אמר מפקד חטיבה מרחבית "מנשה" היוצא, אל"ם אריק מויאל, "אנשים שונים, ממקומות ומתקופות שונות, שהמשותף להם ולכולנו הוא זכותנו ההיסטורית והבלתי ניתנת לערעור על מולדתנו. המשותף להם ולנו זו האמונה בצדקת הדרך. המשותף להם ולנו זה אומץ הלב, זו המסירות, זו הנחישות, זו אהבת החינם, זו האחדות לעמוד איתן במשימת הבטחון. המשותף להם ולעוד רבים וטובים שנמצאים בינינו ואלו שכבר אינם, שצה״ל הוא תעודת הביטוח של עם ישראל. צבא ההגנה לישראל הוא מגינו של העם היהודי היושב בציון ואין שני לו".

 



"אתגעגע לחטיבת מנשה, לחיכוך המבצעי לצד החיכוך השכלי עם המפקדים המצויינים והאנשים שהיו סביבי", שיתף המח"ט היוצא, "לתחושת השליחות מסביב לשעון, בשוכבי, בקומי, בלכתי בכל אשר נגעתי. אתגעגע לתושבים, ליישובים, לסיפור של המקום המיוחד הזה. אתגעגע לפיקוד על חטיבה שהייתה עבורי תקופת הפיקוד הקרבי הכי משמעותית בעשרים השנים האחרונות. אתגעגע לחבורת אנשי המטה המסורים בעבר ובהווה שהיו סביבי".

"לצערי במשימת ההגנה לפני מספר חודשים נכשלתי כשאיבדנו את מאיר תמרי ז״ל, תושב היישוב חרמש שנרצח בדרכו הביתה והותיר אחריו את טל והילדים", הוסיף בצער אל"ם מויאל, "חטיבת מנשה, צה״ל ושירות הבטחון הכללי יעשו הכל כדי לבוא חשבון עם אותם מרצחים ואחרים. יידע כל מי שירים ידו על אזרח ישראלי שידו תיגדע. איוב, המון הצלחה בתפקיד. אתה תפגוש מציאות שונה, תקופה מאתגרת ואני בטוח שתנצח בחוכמה ובצניעות המיוחדות שלך". 

 



"הפיקוד על חטיבת מנשה הוא אתגר יוצא דופן בפני עצמו, אך הפיקוד על החטיבה בתקופה הזו הוא אתגר שאין שני לו", דיבר מפקד חטיבה מרחבית "מנשה", אל"ם איוב כיוף, "אתגר שמחייב מערכות שלמות של איזונים ותפיסות יחד עם פעולה טקטית מדויקת וכל זאת במציאות תזזיתית והערכת מצב דינמית מאוד. בתוך האתגר הענק הזה, כולנו, אנשי החטיבה והשותפים הרבים, נפעל כדי לספק מוצר מרכזי אחד - בטחון! יחד נשים את האצבע על הבעיות הגדולות, ננתח אותן ונטפל בהן באופן שיטתי תוך שיתוף פעולה, הקפדה על רמת ביצוע יוצאת דופן, יצירתיות, חדשנות ומיצוי כלל הכלים הקיימים על מנת ליציר מערכת איזונים שתסכל טרור מגזרתנו ובגזרתנו ותאפשר אורח חיים תקין".

"לעולם נמקם את משימת ההגנה במרכז ונפעל על מעת לנצח באופן מובהק וחד משמעי בכל מפגש עם אויב. לעולם נפעל כאשר ערכינו תחילה, ערכים של מצוינות, מקצועיות ואחריות אך גם ערכים של מוסר ואנושיות גבוהים מאוד, בדיוק כפי שצה״ל מאופיין", הצהיר המח"ט הנכנס, "מויאל, אני מוריד בפניך את הכובע על תקופת פיקוד יוצאת דופן ועל עמידה באתגרים מבצעיים ואישיים. לא ניתן שלא לזהות את החלק המלא בכוס שהשארת ומתוך כך לפעול בחרדת קודש כדי לשמור עליו ולהתבסס עליו בדרכנו למלא את החלק הנותר".