כוחות הביטחון פעלו במבצע להחרמת כספי טרור בפקמ"ז

17.05.24
מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

06:00 | כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה:

02:01 | התקבל דיווח על עשרות אזרחים ישראלים שתקפו ופצעו נהג ישראלי והציתו את משאיתו במרחב צומת 'כוכב השחר' שבחטיבת בנימין. עם קבלת הדיווח כוח צה"ל הגיע למקום, ופעל כדי להפריד בין האזרחים הישראלים לנהג ולהעניק לנהג טיפול רפואי. עשרות אזרחים ישראלים הגיבו באלימות כלפי הכוח. כתוצאה מכך, שני קציני צה"ל ולוחם נוסף נפצעו באורח קל וטופלו בנקודה.

לוחמי צה"ל פרוסים בגזרה ופועלים לשמירה על בטחון התושבים, החוק והסדר. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כנגד חייליו וכוחות הביטחון, ויפעל למיצוי הדין.

יום חמישי, 16 במאי

21:10 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

באירוע בו נפל הלוחם, נפצע חייל צה"ל מגדוד סיור 6828, חטיבת ביסל"ח (828), באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחתו עודכנה.

20:47 | עדכון דובר צה"ל: "בכאב גדול, מסרנו היום הודעה למשפחותיהם של הלוחמים סרן רועי בית יעקב, סמל ראשון גילעד אריה בוים, סמל ראשון בצלאל שעשוע, סמל דניאל חמו וסמל אילן כהן זכרונם לברכה על נפילתם במהלך הלחימה בג'אבליה".

"צה"ל נמצא בלחימה עצימה בשלושה מוקדים ברצועת עזה, שם מתמרנות שלוש אוגדות שנלחמות בחמאס. בגבול הצפון, תקפנו במהלך הלילה מתחם של אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, אשר שייך לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בג'בל שמס בבקעא. התקיפה בוצעה בתגובה לירי של חיזבאללה לעבר אתר צבאי שנמצא סמוך לצומת גולני, ופגע בבלון שהיה על הקרקע כחלק מתהליכי קליטה מבצעית של הבלון הזה.".

"היום הודיעו נציגי צה"ל ומשרד החוץ למשפחותיהם של החטופים אזרחי תאילנד, סונטיה אוק'קראסרי וסונטיסק רינטאלק, שעבדו בחקלאות במטעים הסמוכים לקיבוץ בארי, כי הם נרצחו במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. גופותיהם נחטפו והן מחוזקות מאז על ידי חמאס בעזה".

"לנגד עיננו שלנו עומדת החובה המוסרית להשיב את כולם – את כל 132 החטופות והחטופים הביתה מהר ככל הניתן. נמשיך להילחם ולפעול יחד עם כל ארגוני הביטחון, כדי לייצר את התנאים על מנת להשיב אותם אלינו הביתה, ולמשפחותיהם – בין אם בארץ או בחו"ל".

19:46 | כוחות צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ והמטה ללוחמה בטרור פעלו ברחבי פיקוד המרכז במבצע נרחב להחרמת כספי טרור וציוד טכנולוגי.

 

19:30 | במהלך הפשיטה ברפיח: לוחמי צק"ח 401 איתרו משגרים טעונים והשמידו אותם.

19:15 | כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים במרחב קנא שבשטח לבנון שהיו בדרכם לממש מתווה טרור מיידי לעבר שטח הארץ.

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו לאורך היום באופן נרחב שורת מטרות של חיזבאלה בשטח לבנון.

 

בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי ועמדת תצפית במרחב עייתא א-שעב, עמדת תצפית ותשתית טרור במרחב מיס אל-ג'בל, מבנה צבאי במרחב כפר כילא, ושני מבנים צבאיים במרחבים א-נקורה וחולא, בהם שהו מחבלים.

במהלך השעות האחרונות כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון.

18:05 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים אתמול (רביעי), הערכת מצב וסיור באוגדה 210 עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תא"ל ציון רצון ומפקדים נוספים.

 

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: 
"אימנו את האנשים, הם בקיאים בתוכניות, יש את כל מה שצריך ואנחנו יודעים לעשות את זה מעולה. וזה מה שאתם אומרים לי, אתם משדרים לי מוכנות מאוד גבוהה. אני חוזר מכאן חזרה עם תחושה של מוכנות מאוד גבוהה, אתם תמשיכו לפתח אותה ואנחנו נעשה את ההחלטות בהתאם להתפתחויות. הדבר החשוב, מוכנות גבוהה, תגובות חזקות, למצוא מטרות נכונות ולהכאיב לצד השני".

 

17:01 | כטב"ם נפץ חצה משטח לבנון לעבר שטח הארץ והתפוצץ במרחב מטולה. האירוע מתוחקר.

כתוצאה מפיצוץ כלי הטיס, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

16:47 | חיבור הרציף הצף ברצועת עזה הושלם.

בשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף הצף.

ההכנות בוצעו בשבועות האחרונים על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

צה"ל באמצעות המתפ"ש קיים מאמץ הומניטרי מתמשך ופועל בשיתוף פעולה עם פיקוד המרכז של ארה"ב להקמת הרציף הצף לסיוע הומניטרי ברצועת עזה.

16:28 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במרחב ג'באליה, עד כה מעל 150 מחבלים חוסלו - כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח. 

 

 

13:58 | בתום מצוד שניהלו כוחות צה"ל ושב"כ במרחב חטיבת שומרון, לוחמי חטיבת שומרון עצרו בעוורתא את החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בצומת יצהר הבוקר.

13:07 | ארעה תאונה מבצעית כתוצאה מפיצוץ אמצעי לחימה בשטח צבאי ליד אנדרטת "חץ שחור", בו שהו כוחות צה"ל. האירוע מתוחקר.

11:54 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב רמת הגולן. מתוכם מספר שיגורים ייורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אין נפגעים, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

 

זמן קצר לאחר מכן ובתום זיהוי מקור השיגור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו את אחת העמדות הצבאיות ממנה בוצעו השיגורים. כמו כן, הותקף מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, בו שהו מחבלים ומבנה צבאי נוסף במרחב חלתא.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב זרעית לפני זמן קצר, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב. אין נפגעים.

10:56 | מחבל הגיע לפני זמן קצר לצומת יצהר שבחטיבת שומרון ודקר איש קבע בצה"ל שהיה ברכבו, המחבל נמלט. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל וחוסמים צירים במרחב. איש הקבע פונה באורח בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

10:01 | התקבל דיווח על פיגוע דקירה במרחב חטיבת שומרון.

08:02 | הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

באירוע בו נפלו סרן רועי בית יעקב ז"ל, סמ"ר גילעד אריה בוים ז"ל, סמ"ר בצלאל שעשוע, סמל דניאל חמו ז"ל וסמל אילן כהן ז"ל, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מגדוד 202 בחטיבת הצנחנים. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.