מערכת אתר צה"ל

אל הממדים הפיזיים המסורתיים נוסף בשנים האחרונות ממד לחימה נוסף מעשה ידי אדם - הממד הקיברנטי. בממד זה מתנהלת לחימה על בסיס יום יומי בה אגף התקשוב וההגנה בסייבר נמצא בחזית החיכוך.

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים כיום, כמעט כל מערכת עושה שימוש בספקטרום התדרים- חברות הסלולר האזרחיות, שידורי הרדיו ומגוון רחב של מכשירים ואמצעי לחימה, של כוחותינו ושל האויב, אשר פועלים על גלי רדיו. מרחב הספקטרום האלקטרו מגנטי מאפשר מגוון יכולות מבצעיות המבצעות שימוש במרחב, על כן המרכז הופך לרלוונטי והכרחי יותר מאי פעם, בעל יכולת השפעה מבצעית משמעותית בשדה הקרב.

 

נוכח ההתפתחות המבצעית של המרחב האלקטרו מגנטי התפתחו בצה"ל יכולות משמעותיות על מנת להביא לעליונות מבצעית למול האתגרים המשתנים בזירה.


מרכז הלוחמה האלקטרונית וניהול הספקטרום האלקטרו-מגנטי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר הינו אחת היחידות המסווגות ביותר באגף בפרט ובצה"ל בכלל. המרכז עוסק בלוחמת ספקטרום ובו מצויות כלל היכולות ההתקפיות והמרכיבים אשר נועדו לשיבוש ולפגיעה במערכות אלקטרוניות של האויב לצד יכולות הגנתיות אשר נועדו לניטור, שליטה ובקרה על הספקטרום ובכך להתגוננות מפני ל"א מצד האויב ולניהול אפקטיבי של עולם ההגנה וההתקפה.


גדוד המרכז - "פסגות", מבצע פעולות הגנה והתקפה של לוחמת ספקטרום, מפעיל יכולות מבצעיות התקפיות והגנתיות בכל הגזרות בפעילות בט"ש ובפעילויות מיוחדות. לוחמי גדוד פסגות אינם לוחמים רגיליםגדוד פסגות מורכב מנשים וגברים אשר עוברים הכשרה ייחודית ומסווגת ופועלים באוויר, ביבשה ובים כדי לשבש ולשתק את מערכות הקשר של האויב באמצעות מערכות טכנולוגיות מסווגות.


במהלך הכשרתם הם לומדים לתפעל מערכות קשר ושיבוש תדרים מתקדמות ומסווגות לצד הכשרת חי"ר בסיסית, קורס צניחה, קורס נהיגה בנגמ"שים ועוד. ההכשרה הייחודית מקנה להם את תואר לוחמי חוד היחידים באגף התקשוב וההגנה בסייבר.