מבצע "שומר החומות" - סיכום 11.05

12.05.21
מערכת אתר צה"ל
  • 22:57 - בשעות האחרונות צה"ל תקף יעדי טרור רבים ברחבי רצועת עזה, ביניהם בניין רב קומות המשמש למחקר ופיתוח צבאי ומשרדי מודיעין צבאי של חמאס.

  • 19:33 - נכון לשעה זו, מתחילת המבצע זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים.

  • 18:36 - תקיפה חריגה בהיקפה מבוצעת במרחב צפון הרצועה, בהשתתפות כ-80 מטוסי קרב, בהם 8 מטוסי אדיר F-35. כל בורות השיגור של גדודי חמאס שיושבים בצפון הרצועה, הותקפו. "מדובר בכ-150 מטרות וחימושים בתוך מערך השיגור הרקטי, והשמדה של 50-70 בורות שיגור שהוטמנו באדמה בשנים האחרונות", ציין דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן.

"המשמעות - נטרול מוחלט של 3 גדודים בצפון הרצועה, שנותרו ללא כל יכולת שיגור רקטי, ושיבוש דרמטי של יכולת כל מערך האש ברצועה", אמר דובר צה"ל.


תיעוד מתקיפתם של כ-100 משגרים מוטמנים ברחבי רצועת עזה

במסגרת התקיפה, חוסל ע"י כלי טיס איאד פתחי פאיק שריר, מפקד מערך הנ"ט של העיר עזה, ששימש כפעיל בכיר בחמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ״ט לעבר ישראל. מערך הנ״ט של עזה היה במוכנות לביצוע פיגוע במתווה נ״ט בזמן הסיכול.


תיעוד מחיסולו של מפקד מערך הנ"ט ע"י כלי טיס

כמו כן, בתוך אחת המנהרות ההתקפיות שהושמדו, נלכדו מספר פעילים מכוח מובחר של חמאס. נכון לשעה זו, יותר מ-20 פעילים הרוגים של הארגונים גא״פ וחמאס.

גויסו כ-3,000 אנשי מילואים למפקדות פד"ם ופקע"ר, ובמקביל צק"חים של חטיבת גולני וחטיבה 7 מעבים את הכוחות בגזרה.

"אנחנו עולים מדרגה בתקיפות שלנו - בכמות, באיכות ובמגוון היעדים. הרצועה לא חוותה תקיפות בהיקף ובעוצמה מסוג זה כבר שנים ארוכות. לא מדובר במשהו של ה-24 שעות הקרובות. הלחימה תלך ותתעצם", הוסיף דובר צה"ל.

"אנחנו ממשיכים גם במאמץ ההגנה, גייסנו סוללת כיפת ברזל שלמה נוספת במילואים שתיפרס בשעות הקרובות", סיכם תא"ל זילברמן, "אחוזי היירוט גבוהים, אך אין הגנה הרמטית ויש להישמע להנחיות פיקוד העורף".

  • 15:50 - צה"ל תקף מספר יעדי טרור של ארגוני הטרור ברצועת עזה בגל תקיפות נוסף.

    בין המטרות שהותקפו: לשכתו של מפקד מערך צבאי של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמל"ח במתחם סימולטור טילי נ"ט, לשכתו של בכיר חמאס נוסף, ומתחם צבאי של גא"פ.

 
תיעוד מתקיפות מוצבים צבאיים של חמאס גא"פ

  • 15:05 - במבצע משותף של צה"ל והשב"כ בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הגא״פ. במהלך התקיפה סוכל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני, סמאח עבד אל ממלוכ.

בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הגא"פ, שפיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים שביצע הארגון, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי.


תיעוד מתקיפות דירת מסתור של פעילי ארגון גא"פ

  • 13:30 - פורסם תיעוד של פגיעת לוחמי מגלן ואגוז בפעילי טרור ששיגרו טילים לעבר ישראל​.

  • 12:21 - הרמטכ"ל קיים הערכת מצב, שבסיומה הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ כפי שבוצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים.

כמו כן, הבהיר הרמטכ"ל כי יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או גא"פ, באשר הוא, כפי שעושה צה"ל מהרגע הראשון. הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי״ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנ"א, מודיעין ואוויר.

בנוסף, הוחלט על השהיית התרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות.

הרמטכ"ל סיכם כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן.

  • 10:09 - כוח צה״ל תקף חוליית משגרי נ"ט של חמאס ברצועת עזה.

  • 06:24 - במסגרת מבצע ״שומר החומות״, צה״ל תקף במספר גלי תקיפה במהלך הלילה למעלה מ-130 יעדי טרור והתעצמות של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

    בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של חמאס.

    בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של חמאס ושל גא״פ, שביניהן אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים, ובאחד מהם ממוקם גם ביתו של מפקד גדוד בחמאס.


תיעוד מתקיפות צה״ל ברצועת עזה הלילה

כמו כן, במסגרת התקיפות ביממה האחרונה צה״ל תקף את מבנה המודיעין הצבאי של הארגון וכן סיכל כ-15 פעילים. בנוסף, טנקים וכלי טיס תקפו יעדי טרור נוספים, בתוכם שתי מנהרות התקפיות סמוכות לגדר.

״התקיפות שלנו רק בראשית הדרך - יש יממה עצימה לפנינו ויהיה המשך ישיר ורציף של מה שעשינו הלילה״, ציין דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, ״נתקוף כל מי שמפנה נשק או מאיים בפעילות טרור לכיווננו, כולל ארגונים סוררים. הכתובת היא חמאס וממנה נגבה את המחיר״.

ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. צה״ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים  במהלך פעילותו הצבאית.

חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, ויישא בהשלכות לפעולות כנגד מדינת ואזרחי ישראל.


חמ״ל האש בפיקוד הדרום, חימוש והמראות מטוסי חיל האוויר

נכון לשעה זו, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. ״כשליש מהרקטות ששוגרו על-ידי חמאס נפלו בשטח הרצועה. זהו מספר חריג שמלמד על כשירות הארגון״, הוסיף דובר צה״ל.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות. יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות פיקוד העורף המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה״ל הפועלים בשטח.

צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום, ערוך למגוון תרחישים וימשיך לפעול בעוצמה כנגד חמאס ויתר הארגונים. ״אנחנו ערוכים לכל תרחיש כולל של הסלמה רחבה, רוצים להשיג פגיעה קשה ולא נעצור עד שנשיג אותה״, הכריז תא״ל זילברמן.


תיעוד מתקיפת ביתו של מפקד גדוד בחמאס

לסיכום אירועי היום הקודם של מבצע "שומר החומות"