מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה

20.11.19
מערכת את"צ

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שלישי) עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים בשטח סוריה.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות ע"י כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלכה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

"המסגרת לפעילות של צה"ל ברורה והיוזמה, חשוב לציין, היא בידיים שלנו", כך תיאר דובר צה"ל, הדי זילברמן. "לפני 24 שעות נורו ארבע רקטות שיורטו ע"י סוללות כיפת ברזל. ניהלנו נוהל קרב מזורז, יחד עם סדרת תקיפות של חיל האוויר שביצענו הלילה. התקיפה הייתה נרחבת לעומת הזמן שערכה, היא בוצעה במרחב דמשק בדרון ובמערב וחלק קטן גם בחזית".  

התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי. "במסגרת הפעולה פעלנו נגד הגורם המארח - הגורם הסורי, וגם נגד כוח קודס על מגוון המיליציות שלו", הוסיף דובר צה"ל. "לא נשלים עם התבססות אירנית בגבול שלנו ונעמוד כנגדה".

כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה.

צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. "הצבא ערוך גם בהגנה וגם בהתקפה", הבהיר תא"ל זילברמן. "אתמול סיימנו תרגיל גדול ורחב שארך יומיים בהשתתפות עוצבת הגליל ועוצבת געש". 

יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו אם יידרש.