"הלוחמים חתרו למגע, זיהו את המטרה וניטרלו אותה"

01.08.19
מערכת את"צ

באוגדת עזה הסתיים התחקיר ראשוני של האירוע בגבול עזה הלילה (רביעי). מהתחקיר עולה בין היתר כי התצפיתניות בגזרת כיסופים זיהו מחבל במרחק כ-250 מטרים מהגדר, בהתחלה ללא נשק.

"האירוע הוגדר כאירוע פח"ע מההתחלה", כך מספר גורם בכיר באוגדת עזה. "הכוחות נכנסו לזיהוי וככל הנראה הנשק זוהה כשהמחבל חצה את הגדר". בעקבות הזיהוי במערכות, הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות.

כוחות ראשונים מגיעים לזירת האירוע ברכבם, כולל מפקד המחלקה - הקצין שנפצע. הוא חותר למגע, פורק עם החוליה ונכנס לחילופי אש. בהיתקלות הראשונה לא ידוע עדיין מי פתח באש. הוא נפגע מירי המחבל, וגם החיילים שלידו נפגעים באורח קל. בשלב זה, כוח נוסף מצטרף לאירוע ופותח גם הוא באש מול המחבל.

"שני גדודים מכינים את המרחב והאיום הגדול הוא שכרגע המחבל נמצא בסוללה המערבית", מסביר הגורם הבכיר. "היה סבור שהוא נמצא בעמדה שלנו וכך אנחנו מארגנים את הכוחות. המח"ט מארגן את ההסתערות מאחור, הסמח"ט והמג"ד הורגים את המחבל". עם סיום האירוע, שנמשך כשעתיים, הפצועים מפונים מהזירה. 

כחלק מהאירוע, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק, נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים.

הגורם הבכיר שיבח את התנהלות הכוחות: "הלוחמים חתרו למגע, זיהו את המטרה וניטרלו אותה. מדובר באירוע משמעותי אותו נלמד ונברר".