צה"ל תקף 3 מטרות צבאיות בסוריה. תיעוד

11.07.18
מערכת את"צ

צה"ל תקף הלילה (רביעי) שלוש עמדות צבאיות בסוריה.

תקיפת עמדות צבאיות בשטח סוריה

התקיפה בוצעה בתגובה לחציית כלי טיס סורי בלתי מאויש שיירט צה"ל מוקדם יותר. כוחות חיל האוויר זיהו אותו ועקבו אחריו בטיס לכיוון החיץ, משם בוצעו פעולות הגנתיות למניעת חיכוך. לאחריהם, רביעיית מטוסי קרב, שני מסוקי קרב וסוללת פטריוט פעלו על מנת לנטרל את האיום, ושרידי המל"ט נפלו מעל הכינרת.

יירוט מלט

כלי הטיס יורט מסוללת הפטריוט בצפת, אשר פגעה במל"ט שנפל מעל הכנרת. האזעקות שנשמעו בשעה זו הופעלו כתוצאה מהיירוט. המל"ט נאחז לאורך כל הדרך על ידי כוחותינו, עד שנקבע כי התנאים ליירוט אופטימליים, וכלי הטיס של האויב הושמד. 

סרן אור נעמן, מפקדת סוללת פטריוט של גדוד 138, היא זו אשר פיקדה על יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש היום בצהריים. "פעלנו בצורה מקצועית, בלי הססנות וההצלחה הייתה מלאה", אומרת סרן נעמן. "היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה. אני גאה מאוד בחיילי הסוללה".

"לאחר תחקיר שקיימתי ניתן לקבוע כי מפקדי ולוחמי הסוללה פעלו באופן מקצועי, תוך חתירה למגע והביאו לתוצאה מבצעית איכותית", הצהיר מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ'. "מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ערוך לכל אורך גבולות המדינה ואירוע זה מצטרף לאירועים בשבועות האחרונים בהם לוחמי כיפת ברזל יירטו איומים תלולי מסלול בדרום הארץ. בעת הזאת אנו נדרשים לשמר דריכות ומוכנות לכל תרחיש, בכל זירה"

"יש מגוון רחב של שיקולים שמתבצעים לפני שמיירטים כלי טיס", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "אנחנו עוקבים אחריו בכל המסע לפני שחצה לשטחינו. אנו ערוכים בשבועות האחרונים להפרת ריבונות באזור החיץ", הוסיף דובר צה"ל, "לא נאפשר הפרה של ההסכם ב-1974, ולא נאפשר סיכון על מדינת ישראל".

צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל ניסיון לפגיעה באזרחיה, ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ניסיונות הפרת הריבונות של מדינת ישראל ויפעל כנגד כל ניסיון לפגיעה באזרחיה. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו.
 
צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.