"צה"ל חייב לסא"ל מ' יותר משניתן לספר"

11.11.18
מערכת את"צ

במהלך פעילות מבצעית של כוח מיוחד של צה״ל ברצועת עזה התפתחו חילופי אש. באירוע נהרג סא"ל מ' ז"ל ונפצע קצין נוסף באורח בינוני. אין חטוף לכוחותינו. הפעילות הסתיימה וההודעה נמסרה למשפחות.

צה"ל משתתף בצער המשפחה השכולה וימשיך ללוותה.

ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט, וראש השב״כ, נדב ארגמן, קיימו הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה״ל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה״ל וכוחות הביטחון למול התפתחויות עתידיות. צה״ל תגבר כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך להפעלת כוח רב באם יידרש.

"כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל", הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. "הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".

"סא"ל מ' נפל בפעילות הירואית", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "כוח מיוחד יצא לבצע פעילות שתעזור בהתמודדות עם איומים, ברגע שנתקעו פעלו בצורה הכי טובה שיש. לא נכנס לפרטים של ההרוג אבל הוא איש רב פעלים.

"כל הכוח מחולץ כולל הנפגעים, החילוץ מתבצע ללא נפגעים נוספים מעבר לסיטואציה הראשונית", המשיך דובר צה"ל. "הכוח הצה"לי נפגע בזמן האירוע הראשון ולא בזמן החילוץ. נוסף על כך, בוצעו פעילות חיל האוויר וגם פעולות פינוי שפגעו בפלסטינים".

"פעולת הכוח היא נחושה ואמיצה, החילוץ שלהם הוא מעשה גבורה שעוד ידובר עליו. מטרת המבצע לא הייתה חיסול או חטיפה", הצהיר תא"ל מנליס. "אנו נערכים למגוון רחב של תרחישים, אני מציע לא לבחון את המוכנות של צהל, היא גבוהה מאוד - תגברנו כוחות".

ברחבי המועצה האזורית אשכול נשמעו אזעקות במהלך הלילה. נכון לשעה 05:15, זוהו 17 שיגורים לשטח הארץ. לוחמי כיפת ברזל ירטו שלושה שיגורים.

בהתאם להערכת המצב רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

יש להישמע להוראות הביטחון בישובים ולהנחיות לעורף, ולהימנע מהפצת שמועות.

לפני הנחיות פיקוד העורף המעודכנות, בהישמע אזעקת צבע אדום באזור עוטף עזה, יש להיכנס למרחב המוגן תוך 15 שניות ולהמתין בו 10 דקות.