ראש אמ"ץ בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי

ראש אמ״ץ, אלוף אהרון חליוה, בשיחה שנערכה עם אלוף (במיל׳) עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי 

30.01.20
מערכת את"צ

״תר״ש תנופה יחזק את היבשה ומטרת חיזוק זה הוא להכריע את האויב הכרעה מהירה. אני חושב שמה שמיוחד בתר״ש תנופה, זה שהופיעו מול הרמטכ״ל המון צוותים שהציעו לרמטכ״ל תכניות וכך נבנתה תפיסה שכיצד תראה המלחמה הבאה״.

״מתוך התוכנית, חיל האוויר ייצא מחוזק יותר, אנחנו רואים שאם יידרש להפעיל את הכוח היא תהיה קטלנית, מהירה, מדויקת - כזו שתראה לצד השני את יכולותיו של צה"ל. כוחות היבשה מוכנים עכשיו לבצע את משימותיהם, גם אם יידרשו לתמרן״.

״ממליץ לאויב שלנו, עם הרבה צניעות, לא לבחון אותנו בהיבטים של דיוק ושל ירי תמ״ס״.

״רוב התפקידים בצה״ל פתוחים בפני נשים. בדיונים בהם אני נמצא, 80 אחוז הן נשים והן מייצרות תוצרים מדהימים. פיילוט שיריון, לא יודע לאן הוא ילך, אבל צריך לתת הזדמנויות לכל אדם ואז לבחון את התוצאה״.

״אנו נערכים מבחינת מודיעין על מנת להבין את ההתפתחות באיו״ש, אבל גם ללא מתווה טראמפ, לצה״ל יש תוכניות להתפרצות אלימה בכל החזיתות והגזרות. יש לנו תכנית שיכולה לתת מענה מבצעי בכל הגזרות, מה שיוחלט נבצע. ברגע זה כוחות צה״ל מתוגברים באיו״ש ונחזק במידת הצורך. המודיעין שלנו חזק, נדע לפעול ולהפעיל את הכוחות במידת הצורך״.