תא"ל יאיר נתנס נכנס לתפקידו כקצין התותחנים הראשי

26.09.23
מערכת את"צ

תא"ל יאיר נתנס נכנס לתפקיד קצין התותחנים הראשי, במקומו של תא"ל נרי הורוביץ, אשר שירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (שלישי) בבית התותחן בזכרון יעקב, בראשות מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מפקדת קצין התותחנים הראשי היא מפקדה בונה כוח", אמר מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, "כוחו של חיל התותחנים ראשיתו באנשים והמשכו בפלטפורמות הלחימה המתקדמות ביותר הקיימות בעולם. קצין התותחנים הראשי ואנשיו אמונים על בניין הכוח הזה של האנשים, התורה, האימונים, איכות האימונים, התשתיות ועוד. חיל התותחנים נמצא בתנועה מתמדת במקצוע שלנו. חיל התותחנים הינו החיל הטכנולוגי ביותר במערך התמרון, חיל מגוון מאוד בשיטות לחימה. חיל המשלב רשימת רקם, לחימה אש, יכולות אוויריות רבות ומגוונות ומערכים מסווגים.

נרי, במקצועיות גבוהה ויכולות מרשימות של רתימת מפקדים, חיילים ושותפים קידמת את החיל קדימה. בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, המשכת להעלות את חיל התותחנים למקומות נעלים. יאיר, הצטיינת בכל תפקיד אותו ביצעת ואתה מביא איתך ניסיון פיקודי, מבצעי ומקצועי ישיר. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החיל תמשיך להובילו לרף גבוה נוסף ולהצלחות".

"אני מבקש לנצל את דבריי כאן, לא על מנת להביט לאחור, אלא דווקא כדי להסתכל קדימה, בתחושה של גאווה גדולה על המקום שבו החיל ואנשיו נמצאים, ולקראת כל מה שמצפה לו", הכריז קצין התותחנים הראשי היוצא, תא"ל נרי הורוביץ.

"זאת מכיוון שאם יש דבר אחד שמאפיל על עברו המפואר של החיל, זהו עתידו המבטיח. חיל התותחנים הוא חיל עוצמתי, מתקדם, טכנולוגי וחדשני, אשר יודע תמיד לצפות קדימה, גם ביבשה וגם באוויר. החיל יודע לזכור ולטפח את המורשת שלו, הנשענת על שבעים וחמש שנים של גבורה ומסירות-נפש להגנת המדינה.

חיל התותחנים הוא בראש ובראשונה, היכולות והכישורים שלכם, אנשיו. חיל המיטיב לשלב בין לוחמות ללוחמים, הנותן הזדמנות לכל אחד ואחת לממש את היכולות שלו, ולהצליח ולפרוש כנפיים. חיל שמתגייסים אליו במוטיבציה גבוהה ומוצאים בו עד מהרה בית אמיתי, משפחה, במלוא מובן המילה.

אתם - מפקדי הפלוגות, מפקדי הגדודים, מפקדי החטיבות, ראשי המדורים, הענפים והמחלקות, אתם אלו הנושאים על כתפיכם את הצלחת החיל, בזכות המחויבות שלכם, הערכים והאהבה הגדולה לעשייה. אני מעריך אתכם, ומוקיר את הזכות שהייתה לנו לשרת יחד. אני יודע שתמשיכו להוביל בגאון את החיל למקומות נפלאים".

"חיל התותחנים יהיה כשיר, זמין ומוכן לכל אתגר - בכל מקום, תרחיש או זמן, מול ארגוני טרור, צבאות ואיומים מתהווים", קבע קצין התותחנים הראשי הנכנס, תא"ל יאיר נתנס, "את המנגינה של חיל התותחנים מנגנים יחד כולם, סדיר ומילואים, מהמגוון העשיר של יחידות החיל, מרעם התותחים, משריקת הטילים, הרקטות ומכפילי הכוח במימד האנכי והאיכון, נחזק את האמון בינינו ונייצר אש יבשתית רלוונטית ודומיננטית בשדה הקרב.

בחיל שלנו נתאמן כל אימון כאימון אחרון לפני מלחמה. נביא את פקודינו למוכנות אישית ומקצועית שתעזור להם לעמוד באתגר. חיל התותחנים הוא מרקם ייחודי של אנשים, טכנולוגיה, ותרבות מבצעית. תרבות של מקצוענות, של הקרבה ושל עמידה במשימה".