סוכלו מפקד הכוח הרקטי של ארגון הטרור גא"פ וסגנו

11.05.23
מערכת את"צ

מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו את עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי גא"פ נוספים שהיו עימו בדירת המסתור.

ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר". ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו.

מאוחר יותר בהמשך היום, צה"ל והשב"כ תקפו וסיכלו בכיר נוסף של הגא"פ, אחמד אבו דקה, סגנו של עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור.

אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר" לעבר העורף הישראלי.

טרם הסיכול נעשו מספר פעולות כדי לאפשר את התקיפה, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.

השבוע, בליל יום רביעי (10/5), במבצע משותף של אמ״ן, חה״א ושב״כ נצפה אבו-דקה באמצעות כלי טיס, צועד מביתו ללא משפחתו, אל עבר דירת המסתור בה שהה.

חשיפתו אפשרה לעקוב אחריו ולפעול במקום ובזמן המתאים ביותר. בעבר היו ניסיונות לסכל אותו אך אלו נעצרו לאור הימצאות בלתי מעורבים רבים בסביבתו.