אל"ם עמי ביטון נכנס לתפקיד מח"ט הצנחנים

30.05.23
מערכת את"צ

אל"ם יואב ברונר, מפקד חטיבת הצנחנים, מסיים את תפקידו היום (שלישי). במקומו נכנס לתפקיד אל"ם עמי ביטון. אל"ם יואב ברונר כיהן בתפקיד כשנתיים, וייצא ללימודים בקרוב. 

טקס החילופים נערך היום במחנה "גור" (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ומפקד עוצבת "האש" (98), תא"ל דן גולדפוס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"לא עוד חטיבה ככל חטיבה", הצהיר מפקד עוצבת "האש", תא"ל דן גולדפוס, "חטיבת הצנחנים השפיעה בעבר ומשפיעה בהווה על צה"ל כולו, ומכאן כגודל האחריות באה הדרישה לתוצאה מדויקת. בחצי השנה האחרונה ראיתי את חטיבת הצנחנים מגיעה להישגים, מבצעת פעולות מבצעיות בכל הגזרות ללא דופי, תוך הקפדה יתרה על הפרטים הקטנים, על תחקור ועל הפקת הלקחים. זוהי מצוינות וזו דרככם - המפקדים והלוחמים בחטיבה.

"ברונר, בשנתיים האחרונות ניצחת ביד רמה על החטיבה האדומה", המשיך תא"ל גולדפוס, "הובלת בצניעות את אנשייך להישגים מרשימים. ייחודך הוא בדוגמתך האישית - דורש מפקודיו דיוק ותוצאות ובד בבד לוקח אחריות מלאה ומבקר את עצמך ללא הנחות. אתה, ברונר, מהמפקדים הטובים ביותר שיש בצבא. די להסתכל על המג"דים כדי להבין כיצד רתמת את כולם לכדי משימת הניצחון. הפיקוד על חטיבת הצנחנים עובר אליך עמי, אין לי ספק שהניסיון המבצעי והפיקודי שצברת לאורך השנים יעמדו לרשותך בשעה שתוביל את החטיבה. אתה איש אשכולות בעל יכולות אישיות מהגבוהות ביותר שיש. חובת ההוכחה היא עליך, אני סמוך ובטוח שתבצע את המשימה הזו באופן מדויק, מבצעי ואיכותי".



"בשנתיים האחרונות הייתי איתכם בגזרות השונות ברצועות עזה, ביהודה ושומרון ובגבול הצפון", אמר מפקד חטיבת הצנחנים היוצא, אל"ם יואב ברונר, "פגשתי צנחנים לוחמים מעולים שמחויבים למשימה ולהגנה על המדינה שלנו ופועלים לילה לילה לבטחונה. בחטיבה למדתי צנחנות מה-היא. צנחנות היא לנצח - בלי תירוצים, בהפרש גדול, בצניעות וביושרה. לדבר עם הלוחמים בגובה העיניים, לאהוב אותם, להיות שם בשבילם ולהיות תמיד בראש הכוח. צנחנות זה לשמש דוגמה, לדרוש מעצמך ולהיות אכפתי לסביבה שלנו ולכבד אותה. אתגעגע להשתייך לחבורה מיוחדת של לוחמים מפקדים ואנשי קבע, שהתנדבו לשירות משמעותי בחטיבת הצנחנים ומוכנים כל הזמן לתת את המעבר. אני מצדיע לכל אחד ואחת מכם על הבחירה בשירות משמעותי שבמציאות של היום איננה מובנת מאליה. היו גאים בבחירתכם להשתייך לחטיבה הכול כך מיוחדת הזו, המשיכו בדרך זו ועשו ככל שביכולתכם על מנת להיות מוכנים ליום פקודה".

"ביראת כבוד ובהתרגשות גדולה אני מקבל את הפיקוד על חטיבת הצנחנים", הכריז מפקד חטיבת הצנחנים, אל"ם עמי ביטון, "מקום בו התחלתי את שירותי הצבאי והתפתחתי כלוחם וכמפקד. אנשי החטיבה, אני מקבל את הפיקוד על החטיבה נכון ומוכן לאתגר. יודע שיש לי עם מי לחלוק את המשימה הגדולה והחשובה הזאת. יחדיו - בצניעות ומצויינות, נהיה בכל מקום שידרש, נתכונן ליום פקודה, וננצח! נזכור את הנופלים, ונעשה הכול על מנת להשיב את כולם הביתה בשלום, ניבחן במעשינו, בהצלחה לכולם".

קורות חייו של מפקד חטיבת הצנחנים היוצא, אל"ם יואב ברונר:
אל"ם יואב ברונר נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1997 לגדוד דוכיפת.

  • 2015 - 2013 - שירת כמפקד גדוד אפעה (890) בחטיבת הצנחנים.
  • 2017 - 2015 - שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הצנחנים.
  • 2019 - 2017 - שירת כמפקד עוצבת המילואים חוד החנית.
  • 2021 - 2019 - שירת כמפקד החטיבה המרחבית הצפונית באוגדת עזה.
  • 2023 - 2021 - שירת כמפקד חטיבת הצנחנים.
    אל"ם יואב ברונר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת "בר אילן" ותואר שני במדעי
    המדינה מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לארבעה.

 

קורות חייו של מפקד חטיבת הצנחנים, אל"ם עמי ביטון:
אל"ם עמי ביטון נולד בשנת 1981 והתגייס בשנת 1999 לחטיבת הצנחנים.

  • 2013 - 2012 - שירת כקצין אגף המבצעים של חטיבת הצנחנים.
  • 2014 - 2013 - שירת כראש ענף גדודי סיור במרכז לאימוני יבשה.
  • 2016 - 2014 - שירת כמפקד גדוד צפע (202) בחטיבת הצנחנים.
  • 2018 - 2016 - שירת כמפקד יחידת דובדבן.
  • 2021 - 2019 - שירת כמפקד היחידה הרב-ממדית ״רפאים״ (888).
  • 2023 - 2021 - שירת כמפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה.
    אל"ם עמי ביטון בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים מהקריה האקדמית ״אונו״. נשוי ואב לארבעה.