תיעוד ממצלמת גו-פרו מהפעילות המבצעית בג'נין

19.06.23
מערכת את"צ

לוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וסיירת צנחנים פעלו למעצר שני מבוקשים בעיר ג'נין. במהלך הפעילות, התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, והושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. 

במהלך הפעילות, נפצעו שבעה לוחמים באורח קל ובינוני, לוחם נוסף פונה באורח קל לטיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפצע מרסיסים.

באזור השעה שבע בבוקר, הופעל מטען על רכב "פנתר" בו שהו לוחמים. בעקבות הפגיעה הכלי נפגע באופן משמעותי ונתקע בשכונה צמודה למחנה הפליטים בג'נין. החל ירי משמעותי מתוך המ.פ אל עבר שאר רכבי השיירה שהשבית גם אותם.

 

לאורך כל הפעילות, כלל הכוחות חתרו למגע ופעלו בנחישות לסיכול האיומים. כמו כן, מסוקי סער הוזנקו לחילוץ נפגעים וחילצו לוחמים מהשטח. מסוקי קרב הוזנקו לאירוע והפעילו אש לסיוע הכוחות בשטח. במהלך הפעילות, ירו בנשק קל לעבר המסוקים, זוהו מספר פגיעות.

"בזירה היה שיתוף פעולה כתף אל כתף של כוחות צה"ל, ימ"ס ושב"כ במרחב", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, חיפ"ק את האירוע, מח"ט מנשה, אל"ם אריאל מויאל, ומח"ט שומרון, אל"ם שמעון סיסו, נכחו בשטח לסיוע".

מפקד אוגדת איו"ש בהערכת מצב

 

״במהלך פעילות סיכול בג׳נין של חטמ״ר מנשה מספר כלים עלו על מטענים. מאותו רגע התחלנו פעילות חילוץ להוצאת הכלים הפגועים״, אמר סא״ל מקס וישנווצקי, קצין אחזקה וטכנולוגיה של אוגדת איו״ש, ״בפעילות החילוץ לקחו חלק אנשי אחזקה של חטמ״ר שומרון ומנשה והמפאו״ג, וכמובן שילוב של כוחות הנדסה״.

״פעלנו נמרצות ובנחישות ובאומץ תחת אש להוצאת כל הכלים בשלמות ומזעור נזקים לכלים״, המשיך, ״מאותו רגע אנחנו עמלים על להחזיר את הכלים לכשירות בשביל להכין אותם לפעילות הבאה. נמשיך לעשות את העבודה בשביל לתמוך בבט״ש איכותי ולשמור על מדינת ישראל״.