אל"ם עומר כהן נכנס לתפקיד מח"ט הקומנדו

01.06.23
מערכת את"צ

אל"ם מני ליברטי, מפקד עוצבת הקומנדו, סיים את תפקידו היום (חמישי). במקומו נכנס לתפקיד אל"ם עומר כהן. אל"ם מני ליברטי כיהן בתפקיד כשנתיים ויוצא ללימודים.

טקס החילופים נערך היום במחנה "גור" (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ומפקד עוצבת "האש" (98), תא"ל דן גולדפוס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.


"לילה רודף יום, גזרה רודפת גזרה ובמציאות בה אויבנו פועלים לפגוע באזרחים, אתם לוחמי ומפקדי עוצבת הקומנדו יוצאים לפעולות מבצעיות ודורשים מעצמכם רק לנצח בקרב", הצהיר מפקד עוצבת "האש", תא"ל דן גולדפוס, "ביצוע המשימה ללא תירוצים, באופן ערכי ומדויק תוך דרישה אין סופית לשלמות הפעולה הם לחם חוקו של כל מפקד ולוחם בעוצבה. רוח הקרב המפעמת בלב יחידות הקומנדו היא זו המניעה אתכם לפעולה אחר פעולה, ליוזמה אחר יוזמה. מני, אתה מסיים שנתיים של פיקוד בהן הובלת ללא דופי ובאופן מעורר השראה מספר פעילויות מבצעיות חסר תקדים ובאיכות יוצאת דופן תוך הדגשת השונות ביחידות ואת החוזקה שבשותפות הקומנדו".

"התמודדת עם אירועים לא פשוטים", המשיך תא"ל גולדפוס, "מבצעיים ושאינם, באצילות נפש, בביקורת עצמית יוצאת דופן, ידעת לחבק, לחזק, להרים ראש, לרתום ולהוביל את כולם קדימה. עוצבת הקומנדו תחת פיקודך צמחה והתפתחה, כל אחת מהיחידות פרצה קדימה והתעצמה תוך שמירה על זהותה ויעודה. באומנות הפיקוד וההובלה שלך הפכת את השלם לגדול מסך חלקיו. עומר, אתה לוקח פיקוד, אין לי ספק שהניסיון העשיר שרכשת בעמל לאורך השנים ובניהם גם הפיקוד על יחידת דובדבן יעמדו לרשותך בתפקיד החדש. אתגרים רבים לפניך ואני משוכנע שתמשיך להוביל את עוצבת הקומנדו לייחודיות היחידות ולעוצמת השילוב. אין לי ספק שתבצע את המשימה באופן הטוב ביותר".

"קשה מאוד לארוז שבוע אחד בקומנדו, קל וחומר שנתיים שלמות", אמר מפקד עוצבת הקומנדו היוצא, אל"ם מני ליברטי, "רק בשבוע האחרון מפקדת העוצבה ויחידות מגלן ואגוז ביצעו תרגיל חטיבתי במסגרת התרגיל הצה״לי 'אגרוף המחץ' בגבול הצפון, יחידת דובדבן פשטה על מחנה הפליטים נור א-שמס, בית הספר לקומנדו התפצל בין תרגיל מסכם פיקוד לניווטים בדרום הארץ ושלוש יחידות המילואים של העוצבה עסקו בהכנות לקראת אימונם, זאת, מצליחים בזכות האנשים, הערכים והרוח. בשנתיים האחרונות עמלנו יחד רבות להיות מוכנים ליום פקודה בעומק ובחזית, באימונים מפרכים, ביום ובלילה, בארץ ומחוצה לה, ביחידות המבצעיות ובהכשרות בבית הספר לקומנדו. במעלה הדרך למדנו שלתחקיר וללמידה אין תחליף, הרוצה להשתפר - חייב להסתכל לאמת בלבן שבעיניים, אם ברצונו להיות מוכן יותר למלחמה. עוצבת הקומנדו, עוצמתנו בייחודיות היחידות מחד, ובאחדות העוצבה מאידך. תודה על הזכות".

"זכות עצומה עבורי לחזור לחיק משפחת הקומנדו", הכריז מפקד עוצבת הקומנדו, אל"ם עומר כהן, "ביראת כבוד ובענווה, אני מקבל את הפיקוד על העוצבה מתוך שליחות והבנה של כובד האחריות שמוטל עליי; להכין אותה למלחמה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה בתקופה אינטנסיבית, רווית אתגרים מבצעיים, להצלחות ולניצחון. אני מודה למפקדי על האמון ועל הזכות שניתנה לי לפקד על העוצבה, אתגרים רבים בפתח. נבחן במעשינו".