דרגות אלוף הוענקו לאלוף נמרוד אלוני ואלוף דוד זיני

אלוף נמרוד אלוני ייכנס בקרוב לתפקיד מפקד המכללות הצבאיות ופיקוד העומק, אלוף דוד זיני ייכנס בקרוב לתפקיד מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ"לי

01.06.23
מערכת את"צ

טקס הענקת הדרגות נערך היום (חמישי) בגן השושנים במחנה רבין (הקריה). הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט, ובהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקדים ומשפחות מקבלי הדרגות.

אלוף נמרוד אלוני עתיד להחליף את אלוף איתי וירוב ולהיכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות. אלוף דוד זיני עתיד להחליף את אלוף מוטי ברוך ולהיכנס לתפקיד מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי.

"משמח מאוד לראות את כולם במעמד חגיגי כזה, למנות שני אלופים חדשים שמחזקים מאוד את צה"ל לעתיד, ולהיפרד משניים חזקים מאוד שימשיכו לחזק אותנו גם בעתיד", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "נמרוד, בכל מפגש שהיה לנו, עוד מאז שהיית לוחם צעיר, בכל הזדמנות חטופה – תמיד הורגשת בחיוניות, באומץ, ביוזמה ובקור רוח. אתה מקבל אחריות שהיא בשני מימדים – גם בהפעלת הכוח וגם בבניין הכוח, בחינוך האנשים הטובים שלנו. דוד, אני זוכר אותך כחייל צעיר במסלול – לוחם ממוקד מטרה, ערכי, מקבל החלטות, שאפתן, אמיץ ומחנך. כפי שעשית גם בתפקיד הקודם, עומד בפניך עולם האימונים והתכנית הרב-שנתית הבאה ולאמן טוב את צה"ל בסדיר ובמילואים".

"עברתי בכל שדות הקרב של 32 השנים האחרונות, הובלתי לוחמים מאות פעמים ובעשרות אירועי לחימה", ציין אלוף נמרוד אלוני, מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות הנכנס, "בעומק הלבנון, בעזה או בכל עיר ומחנה פליטים באיו"ש, וכמו חבריי למטה הכללי גם לקחתי איתי משדה הקרב את חבריי וחיילי שנפלו. צ'לה ויוסי היקרים – אימו ואחיו של חיים בכר ז"ל, נוכחותכם כאן חשובה לי מאוד ואתם חלק בלתי נפרד ממי שאני. את הניסיון ורוח הקרב ביחד עם כובד שיקול הדעת והאחריות אני מביא עימי לשולחן זה אשר אין חשוב ממנו לביטחון עם ישראל ומדינת ישראל".

"אני כאן בזכות הערכים והחינוך שאתם - אבא ואמא, יצקתם בי, ובזכות הדוגמה האישית המופתית שלך- סבתא דייזי", המשיך אלוף אלוני, "כאישה צעירה הגעת לבדך למדינת ישראל אחרי שלחמת במחתרת ההונגרית למול מכונת ההרג הנאצית, וכאן עם קשיים גדולים פילסת את דרכך. את וסבא יוסף, הפלמ"חניק יפה הבלורית, החלוץ והלוחם, הייתם ועודכם השראה של נקיטת פעולה ויוזמה ושל נכונות להיאבק על קיומנו ולא להתעייף. תודה לכם, שר הביטחון והרמטכ"ל, על האמון לשאת באחריות על מאמץ המיוחדים והתמרון לעומק ועוד יותר מכך על הכשרתם המקצועית ועיצוב דמותם הערכית של שדרת הפיקוד הישראלית, ועל הזכות להיות שייך לחבורה מצוינת שכזו".

"ברצוני לומר תודה מיוחדת לכם הוריי מוריי, על האמון שנתתם ונטעתם בי", הוסיף אלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי הנכנס. "תודה למפקדיי ולפקודיי כל שנות שירותי שבזכותם אני כאן. תודה מיוחדת על הערכים אותם נטעתם בקרבי. ערכים מהם אני מונע ולאורם אני משתדל לפעול בחיי בכלל ובשירותי הצבאי בפרט. ערכים אלו, שכולם מתחילים באות א' - אמונה, אחריות, אמת ואהבה. אמונה - בטוב הגדול הקיים בעולם ובעם ישראל ומדינת ישראל בפרט. אחריות - אחריות לחיי אדם ואחריות לחוסנו וביטחונו של עם ישראל כערך מוביל העומד ממעל ולפני חיי שלי. אמת - לחשוב אמת, לומר אמת, ולחיות באמת גם כשהאמת לא קלה. והכל מתוך אהבה - אהבת ארץ ישראל ואהבת מדינת ישראל. ומכאן להבטחה - אני מבטיח שאעשה כל שביכולתי להתאמן ולאמן, וביום פקודה להילחם ולנצח. על פי אותם ארבעת הערכים, ולאורם, להמשיך לשרת ולהיות בן נאמן לעמינו הנפלא".