מפקד חדש לחטיבת הבקעה והעמקים

19.07.23
מערכת את"צ

אל"ם אביב אמיר נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הבקעה והעמקים (417) במקומו של אל"ם מאיר בידרמן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך אמש (שלישי), במפקדת החטיבה, מחנה אריה, בראשות מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"בראש ובראשונה הערכה רבה בפני אנשי חטיבה 417 על פעילות חדה, נחושה ומקצועית לכל אורך ימות השנה, ועל תרומה חד משמעית לביטחון המדינה", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, "אף אחד לא יכול היה לעשות את זה במקומכם בבניין הכח, בלחימה בטרור, במערב, במזרח ובמרכז".

"אתם עושים את שליחותכם ומשימותיכם בצורה מרשימה ומעוררת הערכה רבה. מעטים יודעים איזה חוב אדיר חבה לכם החברה הישראלית כולה", הוא הדגיש, "אנחנו יודעים, אני יודע ולכן גאה ומעריך ואוהב כל אחד מכם. כל הכבוד לכם. מזו תקופה ארוכה אנו מתמודדים עם גל טרור במהלכו צלחו לאויב מספר פיגועים שלצערי לא הצלחנו למנוע, זאת למול מאות פיגועים שסוכלו ונמנעו".

"נשקיע, נפיק לקחים, נלמד, נתאמן ונשתפר, נמנע ונסכל מחשבות זדוניות של מחבלים וארגוני טרור ונבוא חשבון עם כל מבצעי הפיגועים כפי שעשינו עם מרצחים ארורים. האתגרים לא הסתיימו, מפקדים ולוחמים מעולים ימשיכו לעמוד בראש ולמלא את משימתנו במקצועיות, בדוגמה אישית וביכולת להתאים את עצמם ואת יחידותיהם לאתגר המתפתח".

"תודה לבידרמן על לילות, ימים, שעות רבות וארוכות של מחשבה תכנון וביצוע בהגנה על הגרים כאן והנוסעים בדרכים", ציין אלוף פוקס, "רתמת את כולם להגשים את חזונך. מהנקודה הטובה שבה ניצבת החטיבה, נוטל היום אביב את מקל השליחים מידיך, ויחד עם מפקדי החטיבה וחייליה, ימשיכו במימוש היעדים הניצבים לפניה, ואלו שעוד יתווספו.

"אביב, אתה מקבל היום לידיך אתגר פיקודי משמעותי ומחייב. אני בטוח שהדרך המרשימה שעברת יסייעו לך לפקד על החטיבה בעת הזו", הוא סיכם, "תודה לשניכם על שנים ארוכות במסע הזה, וגם על אלו שעוד ניצבות לפניכם".

"אני מסיים היום את תפקידי בתחושת סיפוק וגאווה רבה", סיפר מפקד חטיבת הבקעה והעמקים היוצא, אל"ם מאיר בידרמן, "גאווה על איכות ההגנה שהענקנו בתקופה רוויית אתגרים, על כך שצמצמנו באופן דרמטי את כמות הנשקים שיכלו להגיע לארגוני טרור, נשקים שהיו יכולים לסכן את חיי אזרחי ישראל, וגאוותי הגדולה ביותר טמונה בכם, לוחמות ולוחמי גדודי החטיבה".

"ראיתי אתכם פורחים, ממצים את הפוטנציאל שלכם ופועלים למען דבר רב משמעות", הוא הדגיש, "אנשיי האהובים - אתם אנשים טובים וחזקים. התקופה בה פיקדתי עליכם היא אחת מתקופות השיא בחיי. תקופה של אחריות כבדה, תקופה רוויה ברגעי שמחה, סיפוק ורגעים קשים וכואבים. על כל אלו אוסיף כמובן את המיוחדים ביותר, התושבים - אנשי ים המלח והבקעה והעמקים - אנשים שחום הקיץ הלוהט מחוויר לעומת חום ליבם".

"פעלנו בשותפות והייתה לי הזכות להיות חלק מהכוח המגן עליכם ועל אורחות תקופה מלאה במשמעות", הבהיר אל"ם בידרמן, "שותפינו לדרך מהשב"כ, ממשטרת ישראל, מג"ב ומכל יתר הארגונים שלקחו איתנו חלק במשימת ההגנה בגזרה, לא היינו יכולים בלעדיכם. הקשרים הקיימים בין החטיבה לבניכם איתנים, חיוניים ואני בטוח שרק ילכו ויתעצמו. חשוב שנזכור שאין לנו ארץ אחרת ונמצא את כנפי הרוח שלנו. מעומק ליבי אתגעגע לחטיבה 417".


"אני עומד כאן ביראת קודש לקבלת הפיקוד על חטיבת הבקעה והעמקים, חבל ארץ אשר שזור בספרי ההיסטוריה של העם היהודי", הוסיף לדבריהם מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל"ם אביב אמיר, "ביקשתי להגיע לכאן ואני שמח מאוד על הזכות שנפלה בחלקי בכך. בתהליך החפיפה פגשתי חטיבה לוחמת, קואופרטיבית ולומדת רבות".

"ראשי ההתיישבות והשותפים לעשיית ההגנה בגזרה - אני והחטיבה לרשותכם בכל שיידרש כדי לעמוד במשימת ההגנה. מפקדי ולוחמי החטיבה, צפויים לנו אתגרים רבים בהגנה על חבל הארץ הכה חשוב הזה. מאחל לכולנו בהצלחה", הוא סיכם, "עלינו לעבוד קשה, בתשוקה ובצניעות כדי להמשיך ולהוביל את חטיבת הבקעה והעמקים להגנה בהצטיינות- בכל משימה, כל זמן, כל הזמן".

קורות חייו של אל"ם מאיר בידרמן
אל"ם מאיר בידרמן נולד בשנת ,1984 התגייס בשנת 2003 לעוצבת "ברק" (188), בה שירת כלוחם וכמפקד.
2009-2007 - שירת כמפקד פלוגה בגדוד "סופה" בעוצבת "ברק" (188).
2010-2009 - שירת כקצין מבצעים בגדוד "סופה" בעוצבת "ברק" (188).
2014-2013 - שירת כסגן מפקד גדוד "סופה" בעוצבת "ברק" (188).
2016-2014 - שירת כראש לשכת מפקד פיקוד הצפון.
2018-2017 - שירת כמפקד גדוד "סופה" בעוצבת "ברק" (188).
2020-2018 - שירת כמפקד גדוד "אדם" בבית הספר לשריון בעוצבת "בני אור".
2021-2020 - שירת כסגן מפקד חטיבת הצנחנים (35).
2023-2021 - שירת כמפקד חטיבת הבקעה והעמקים (417).
אל"ם מאיר בידרמן, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
אל"ם בידרמן נשוי ואב לשלושה ילדים.

קורות חייו של אל"ם אביב אמיר
אל"ם אביב אמיר נולד בשנת 1986 והתגייס בשנת 2004 לגדוד ״להב״ (603) של חיל ההנדסה הקרבית בו שירת כלוחם וכמפקד.
2012-2010 - שירת כמפקד פלוגה בגדוד ״המחץ״ בעוצבת "ברק" (188).
2013-2012 - שירת כמפקד פלגה בבה"ד 1.
2014-2013 - שירת כמפקד פלוגה בבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות בחיל הרגלים.
2016-2014 - שירת כמפקד פלגת ׳סמור׳ ביחידת יהל״ם.
2018-2017 - שירת כחניך בקורס פיקוד ומטה.
2020-2018 - שירת כראש ענף תת קרקע בפיקוד הצפון בזמן מבצע ׳מגן צפוני׳.
2021-2020 - שירת כראש ענף הנדסה במרכז הלאומי לאימונים ביבשה.
2023-2021 - שירת כמפקד גדוד "להב" בעוצבת "סהר מגולן" (7).
אל"ם אביב אמיר, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן ובעל תואר שני במנהל עסקים והתמחות בשיווק ופרסום מהמכללה למנהל.
אל"ם אמיר נשוי ואב לשלושה ילדים.